Vous désirez partager un film, une photo ou une image touchant le domaine de l'automobile ?
Forum rules
- AVIS IMPORTANT -
Les propos tenus sur le forum de ce site n'engagent que leurs auteurs et ne sont en aucun cas sous la responsabilité de AutoZoneQuébec.com ou d'Essai-Auto.com. Nous nous réservons le droit d'effacer tout message jugé désobligeant ou offensant.
-
Jeece
HPP Daytona
Je ne sais pas ce que je dois en penser...

ou

?
We've been hearing about this car for three days, but we just couldn't find it. Then, just before lunch, one of our intrepid reporters tracked the beast down within the tropical bowels of Las Vegas Convention Center's Central Hall. Behold: the HPP Daytona!
Yes, it's a new Dodge Challenger wearing a Charger Daytona costume, but updated for today's muscle car aficionados. Under the hood sits a standard 5.7-liter HEMI V8, further proving the point that when it comes to the Daytona/Superbird, it's what's on the outside that counts! Luckily for us, HPP did a pretty decent job on the outside.
The nose cone works, and works well. Here comes the hate mail, but this author thinks the nose actually looks better than the original 1969 Charger Daytona's does. Here's a pic for reference. To be fair, the HPP's schnoz is actually much more like a Plymouth Superbird's than the Dodge. The wheels are great, the fake vents on the door are bad, the stance is right... and then we get to the rear wing.
While we're positive that it's the same dimensions as the mondo-sized Daytona/Superbird wing, the new Challenger's trunk is about half the length of the Sixties/Seventies cars. Meaning it looks... not quite right. Also, this Mopar muscle car has grown so much since forty years ago that the car is just screaming for more wing. But we'll still happily take one, as the HPP Daytona was/is totally worth the hunt.
Source et photosRotary engines are the original hybrid. They burn gasoline and oil by design.
Ford Fusion SEL 2010
-
Imprez
J'suis sûr qu'ils vont en vendre, après tout il s'en est vendu des Superbird / Daytona dans les années '70...
2012 Hyundai Veloster
-
Jeece
Article Motortrend avec photos du kit de production.
J'avoue que j'hais pas la Superbird en bleu par contre...

mais j'sais pas, something doesn't seem... right?
Ask a Plymouth aficionado which model best represents the defunct brand and you will likely hear the word "Superbird." If you long for your own high-spoilered muscle car, Heide Performance Products will sell you the parts to transform your current Dodge Challenger into a modern imitation of the Road Runner Superbird and its sibling Charger Daytona.
Quite possibly the quintessential Plymouth, the Superbird was originally developed for NASCAR in the early 1970s and has since become a coveted collector's vehicle. The cone-like front nose and tall rear wing are the trademarks of the Superbird and Charger Daytona, and if that's your cup of tea, Heide can help your modern-day Challenger.
The base package starts from $16,395 and includes a new front end, a rear wing, requisite graphics, forged aluminum wheels, a revised gauge cluster, new shifter, and floor mats. Customers desiring more looks and performance can select from a variety of additional options, including a new hood, ground-effects kit, custom paint, tires, supercharger, Magnaflow exhaust, and coil-over suspension.

Rotary engines are the original hybrid. They burn gasoline and oil by design.
Ford Fusion SEL 2010
-
twincam
yark
-
lafe005
- Dieu de la modération
je trouve ça sharp.... parce que j'aime ben les muscles cars.!!
Lafe005....
Hé oui, je me branche!!
Kia Niro 2018 HEV - Ex - Bleu Océan (7900 km)
Kia Niro 2019 PHEV - Ex Premium Bleu Océan (sur le train)
HEY!, If You're Not Happy, So, Sue Me.!!
-
blackeyes - Posts:478
Les mags font dur et le devant manque un peu de desing(de rondeur) Ce genre a bel et bien existé dans les années 70 mais moi je n'ai jamais vraiment trippé.

-
Wowlesmoteurs - Dieu de la modération
by Wowlesmoteurs » Sun Aug 01, 2010 10:46 am
blackeyes wrote:Les mags font dur et le devant manque un peu de desing(de rondeur) Ce genre a bel et bien existé dans les années 70 mais moi je n'ai jamais vraiment trippé.
moi je dirais plutôt les années 60.............
-
lafe005
- Dieu de la modération
Wowlesmoteurs wrote:blackeyes wrote:Les mags font dur et le devant manque un peu de desing(de rondeur) Ce genre a bel et bien existé dans les années 70 mais moi je n'ai jamais vraiment trippé.
c'est vrai que ca fait plus: cap de roues des années 60...
Lafe005....
Hé oui, je me branche!!
-
Wowlesmoteurs - Dieu de la modération
by Wowlesmoteurs » Sun Aug 01, 2010 12:52 pm
lafe005 wrote:Wowlesmoteurs wrote:blackeyes wrote:Les mags font dur et le devant manque un peu de desing(de rondeur) Ce genre a bel et bien existé dans les années 70 mais moi je n'ai jamais vraiment trippé.
c'est vrai que ca fait plus: cap de roues des années 60...
je parlais plus des Charger Daytona avec ce devant et immense aileron "photo" qui ce faisait ds les années 60, pas 70.....
-
lafe005
- Dieu de la modération
heu... s'tu moi qui est plus jeune que toi .!!
un superbird ou un Daytona avec l'aile et le devant style "oiseau", est de l'an 1970 ben pile.!!
ben, vue que tu aime ca joué sur les mots... c'est de Avril 1969 @ 1971... qu'il en ont produits...
http://www.allpar.com/model/superbird.html
c'est de ces 2 modeles que l'ont parlent... pas des autres avant ou apres...
un autre qui lis en diagonale...

Lafe005....
Hé oui, je me branche!!
-
blackeyes - Posts:478
S'obstiner pour fin des années 60 plutot que début 70 faut pas avoir grand chose a faire sauf chercher le trouble. Wow, Wow, Wow

-
chiroky
Coût ben moins cher faire un remake à la hollywood que de développer un nouveau char... sans compter les nostalgique qui vont se l'arracher!!! Un bon coup assurer pour KyslER!
"Heureux les creux, car ils verront dieu" - Clico