Le premier constructeur mondial d'automobiles Toyota, envisage de suspendre quelques jours l'assemblage de véhicules dans deux usines aux États-Unis, les ventes de la marque ayant souffert des récents problèmes techniques et rappels massifs, a affirmé mardi un journal japonais.
Selon le quotidien généraliste Tokyo Shimbun, le groupe japonais Toyota va mettre momentanément à l'arrêt durant quatre jours les lignes d'une usine du Kentucky où sont assemblées des berlines Camry et Avalon afin d'éviter d'accumuler des stocks excédentaires.
Il prévoit aussi de stopper temporairement la fabrication de camionnettes Tundra dans une unité de production située dans le Texas, au total durant dix jours répartis sur les mois de mars et avril, a détaillé le journal dans son édition nocturne.
Le président de l'entreprise, Akio Toyoda, prévoit de se rendre aux États-Unis début mars afin d'apporter des explications au sujet de plusieurs défauts techniques qui ont obligé Toyota à rappeler près de 9 millions de véhicules dans le monde, dont une grande part sur le continent nord-américain.
Une série d'avaries touchant des pédales d'accélérateur et de freins ont nui à l'image du constructeur japonais, particulièrement aux États-Unis, où il est montré du doigt tant par la presse que par le monde politique. Les ventes de véhicules neufs Toyota aux États-Unis ont dévissé de près de 16% en janvier comparées à celles du même mois un an plus tôt.
Toyota promet de faire toute la transparence sur ces problèmes afin de convaincre les consommateurs qu'il fait de la sécurité de ses véhicules sa priorité.
Une nouvelle conférence de presse de M. Toyoda est prévue mercredi en fin d'après-midi à Tokyo.
Autre rappel majeur pour Toyota
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sont pas encore sortie du trou..!!
Lafe005....
Hé oui, je me branche!!
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Re: Autre rappel majeur pour Toyota
J'l'ai tu déjà dit.....
TOYOTA c'est de la MARDE
Pis Toyoda va dire que c'est la faute des Américains.....
TOYOTA c'est de la MARDE
Pis Toyoda va dire que c'est la faute des Américains.....
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et derrière
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Char de tous les jours Honda Civic 2017 berline
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Re: Autre rappel majeur pour Toyota
ca vous fais tu penser au film avec Michael Keaton: "Gung Ho"...
http://www.imdb.com/title/tt0091159/

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Re: Autre rappel majeur pour Toyota
I wonder whyLe premier constructeur mondial d'automobiles Toyota, envisage de suspendre quelques jours l'assemblage de véhicules dans deux usines aux États-Unis, les ventes de la marque ayant souffert des récents problèmes techniques et rappels massifs, a affirmé mardi un journal japonais.
Selon le quotidien généraliste Tokyo Shimbun, le groupe japonais Toyota va mettre momentanément à l'arrêt durant quatre jours les lignes d'une usine du Kentucky où sont assemblées des berlines Camry et Avalon afin d'éviter d'accumuler des stocks excédentaires.
Il prévoit aussi de stopper temporairement la fabrication de camionnettes Tundra dans une unité de production située dans le Texas, au total durant dix jours répartis sur les mois de mars et avril, a détaillé le journal dans son édition nocturne.
Le président de l'entreprise, Akio Toyoda, prévoit de se rendre aux États-Unis début mars afin d'apporter des explications au sujet de plusieurs défauts techniques qui ont obligé Toyota à rappeler près de 9 millions de véhicules dans le monde, dont une grande part sur le continent nord-américain.
Une série d'avaries touchant des pédales d'accélérateur et de freins ont nui à l'image du constructeur japonais, particulièrement aux États-Unis, où il est montré du doigt tant par la presse que par le monde politique. Les ventes de véhicules neufs Toyota aux États-Unis ont dévissé de près de 16% en janvier comparées à celles du même mois un an plus tôt.
Toyota promet de faire toute la transparence sur ces problèmes afin de convaincre les consommateurs qu'il fait de la sécurité de ses véhicules sa priorité.
Une nouvelle conférence de presse de M. Toyoda est prévue mercredi en fin d'après-midi à Tokyo.

2012 Hyundai Veloster
Re: Autre rappel majeur pour Toyota
J'ai entendu au nouvelles ce matin que Toyota allait rappeler les Corolla pour un problème de power-steering...

- STONE_COLD
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Re: Autre rappel majeur pour Toyota
Autre rappel
Toronto, Ontario – Toyota Canada has announced a voluntary safety recall on certain 2010 Tacoma pickup trucks, and has expanded its floor mat recall to include certain Corolla, Matrix and Highlander vehicles.
The voluntary safety recall is for certain 2010 Tacoma four-wheel drive trucks to inspect the front drive shaft on a small production run. The front shaft in these vehicles may include a component that contains cracks that developed during the manufacturing process. As the vehicles are used, the cracks may eventually lead to separation of the drive shaft at the joint portion. The condition involves only two specific drive shaft production lot numbers, installed in certain 2010 Tacoma 4WD vehicles; dealers will inspect the vehicles to identify the numbers located on the drive shaft and, if necessary, replace the shaft. Toyota will notify owners by first-class mail starting in mid-March of 2010.
Toyota is also expanding its voluntary safety improvement campaign for modification or replacement of the accelerator pedal in affected models to address the risk of floor mat entrapment. The recall has been amended to include certain Highlander, Corolla, Venza and Matrix models.
The company said that although no vehicle defect has been identified in the models now included, it has decided to provide the same vehicle improvements to owners of those vehicles to address the potential risk of floor mat entrapment due to an incompatible or unsecured all-weather floor mat.
In addition, although not included in the safety improvement campaign, Toyota Canada has also decided to offer certain vehicle-based improvements, including modifying the accelerator pedal, for Venza owners affected by a separate safety campaign to replace the genuine Toyota all-weather floor mat purchased as an accessory for the affected model.
Toyota said that customers should always ensure that the correct floor mat for the model is being used, that it matches the size of the space on the carpet, that it is properly installed and secured, that it is not flipped over with the bottom side up, and that one floor mat is not stacked over another.
Toronto, Ontario – Toyota Canada has announced a voluntary safety recall on certain 2010 Tacoma pickup trucks, and has expanded its floor mat recall to include certain Corolla, Matrix and Highlander vehicles.
The voluntary safety recall is for certain 2010 Tacoma four-wheel drive trucks to inspect the front drive shaft on a small production run. The front shaft in these vehicles may include a component that contains cracks that developed during the manufacturing process. As the vehicles are used, the cracks may eventually lead to separation of the drive shaft at the joint portion. The condition involves only two specific drive shaft production lot numbers, installed in certain 2010 Tacoma 4WD vehicles; dealers will inspect the vehicles to identify the numbers located on the drive shaft and, if necessary, replace the shaft. Toyota will notify owners by first-class mail starting in mid-March of 2010.
Toyota is also expanding its voluntary safety improvement campaign for modification or replacement of the accelerator pedal in affected models to address the risk of floor mat entrapment. The recall has been amended to include certain Highlander, Corolla, Venza and Matrix models.
The company said that although no vehicle defect has been identified in the models now included, it has decided to provide the same vehicle improvements to owners of those vehicles to address the potential risk of floor mat entrapment due to an incompatible or unsecured all-weather floor mat.
In addition, although not included in the safety improvement campaign, Toyota Canada has also decided to offer certain vehicle-based improvements, including modifying the accelerator pedal, for Venza owners affected by a separate safety campaign to replace the genuine Toyota all-weather floor mat purchased as an accessory for the affected model.
Toyota said that customers should always ensure that the correct floor mat for the model is being used, that it matches the size of the space on the carpet, that it is properly installed and secured, that it is not flipped over with the bottom side up, and that one floor mat is not stacked over another.
Re: Autre rappel majeur pour Toyota
Le département des relations publiques travaille fort de ce temps-ciToyota is also expanding its voluntary safety improvement campaign for modification or replacement of the accelerator pedal in affected models to address the risk of floor mat entrapment. The recall has been amended to include certain Highlander, Corolla, Venza and Matrix models.
The company said that although no vehicle defect has been identified in the models now included, it has decided to provide the same vehicle improvements to owners of those vehicles to address the potential risk of floor mat entrapment due to an incompatible or unsecured all-weather floor mat.

2012 Hyundai Veloster
Re: Autre rappel majeur pour Toyota
Imprez wrote:Le département des relations publiques travaille fort de ce temps-ciToyota is also expanding its voluntary safety improvement campaign for modification or replacement of the accelerator pedal in affected models to address the risk of floor mat entrapment. The recall has been amended to include certain Highlander, Corolla, Venza and Matrix models.
The company said that although no vehicle defect has been identified in the models now included, it has decided to provide the same vehicle improvements to owners of those vehicles to address the potential risk of floor mat entrapment due to an incompatible or unsecured all-weather floor mat.
Tu dis toi! ils sont sur le point d'envoyer du Sushi à tout les proprios de Toyota...

Re: Autre rappel majeur pour Toyota
il on commencer a faire de nouvelle sortie au etat unis pour les proprio de toyata
il on trouver aussi le moyen en irak de se debarrase des teroriste












viperman maintenant
Re: Autre rappel majeur pour Toyota
Fruit du hasard, conducteurs attardés/profiteurs, ou un problème inconnu de Toyota (ou ils le savent et c'est plus grave qu'ils l'admettent)?
Source

"Chez Toyota, la sécurité de nos clients et de nos employés nous tient à coeur!"
Source
Oh, et voici une des étapes du rappel, un trimage des pédales de haute précision:Toyota's fix is a bust, owners claim
New complaints allege sudden acceleration and other problems after recall work.
By Ken Bensinger and Ralph Vartabedian
March 3, 2010
Some Toyota owners have begun complaining that their vehicles suddenly accelerated even after dealerships made repairs to fix the problem, according to reports filed with federal safety regulators.
At least seven complaints, filed in the last two weeks with the National Highway Traffic Safety Administration, allege that after the recall service to modify pedals and replace floor mats the cars still surged out of control.
Although the allegations are unverified by the agency, they are a worrying sign that the nearly 10 million recall notices issued by Toyota may not fully address the problem of unintended acceleration -- which some believe is caused by problems in the electronic throttle system, rather than mechanical issues involving pedals.
NHTSA has said it will review Toyota electronics to see whether they are a potential cause, and the automaker has commissioned a private study of its throttle system.
The safety agency said that it had begun to investigate the new reports of recurring sudden acceleration on Tuesday. "NHTSA has already started contacting consumers about these complaints to get to the bottom of the problem and to make sure Toyota is doing everything possible to make its vehicles safe," said David Strickland, NHTSA administrator.
"There is already doubt out there that the solutions Toyota has put forward really fix the problem of unintended acceleration," said Aaron Bragman, auto industry analyst at IHS Global Insight. He cautioned, however, that the complaints should be thoroughly investigated before definitive conclusions are drawn.
In one report, the owner of a 2010 Camry that was repaired Feb. 12 in Michigan said the car accelerated up a snowbank five days later. It had received special brake override software as part of the recall, the complaint said.
"Had the incident happened one minute earlier, I would have been in a high car/pedestrian area and would not have been able to avoid an accident," the anonymous consumer wrote. "The fix done by Toyota is not the fix for the acceleration problem."
In addition to the seven reports of sudden acceleration, several other complaints in the NHTSA database reported unusual vehicle behavior, such as errant check-engine lights, after the recall service.
The reports were first noted by Safety Research & Strategies, a vehicle safety consulting firm in Rehoboth, Mass.
The Japanese automaker is recalling 5.4 million cars and trucks because of a potential for the floor mats to trap the accelerator pedal, as well as 4.1 million vehicles with a gas pedal that can stick. Some vehicles are subject to both actions.
On Tuesday, Toyota executives appeared before Congress for the third time in the last week, telling the Senate Commerce Committee that it had designed "effective and durable solutions" for the problem and that its dealers had repaired more than 1 million vehicles through the recalls.
Under those recalls, Toyota is swapping out floor mats, replacing and modifying pedals and removing floor padding. It is also adding brake override software -- designed to automatically reduce the engine to idle when both the brake and the accelerator are depressed -- to seven models affected by the floor mat campaign.
Toyota spokeswoman Celeste Migliore said she was not aware of specific complaints alleging that sudden acceleration had recurred despite receiving the repair, but said the automaker closely monitored the NHTSA database.
"We very much would like to have any of those individuals who claim they've had unintended acceleration after the fix go back to the dealership," Migliore said. "If there was an accident, we want to see the vehicle and the driver and the accident report."
The number of complaints to NHTSA has skyrocketed since Toyota announced in late January that it would temporarily halt sales and production of eight models of cars and trucks following its announcement of the sticking pedal recall.
Those filings, many of which concern incidents from years earlier, have driven up counts of accidents in Toyota-related sudden acceleration events. On Tuesday, NHTSA said it now had reports of 52 fatalities in such accidents, up from 34 just a few weeks ago.
A concern among safety experts is that the brake override software, which has been described as a final solution to the problem of unintended acceleration, may in fact cause more problems by adding a new layer of software to the system.
"These fixes are not dealing with the root causes of the problem," said Sean Kane, president of Safety Research and Strategies.
The newly filed complaints claiming recurring sudden acceleration include incidents involving the Avalon, Camry and Matrix. Those models are currently being given the brake override software as part of the recall, along with the Lexus IS and ES. No complaints about post-repair incidents in the IS and ES were found in NHTSA databases as of Tuesday.
Last week, Toyota said it would expand the reach of that upgrade, which it calls "an additional measure of confidence," to the Venza, Tacoma and Sequoia.
Among the other complaints was one involving a 2009 Camry in Massachusetts that "still does not respond immediately to de-accelerate" after the driver's foot is taken off the pedal, even though it was taken in under the recall Feb. 22. Another described a 2008 Avalon in Atlanta that was repaired but only a few days later "accelerated on its own and . . . did about 3 loops around the garage area of the home causing damage to the car, benches, tree, bushes, lamp post, etc."
Some consumers don't allege unintended acceleration but say the fixes created other problems in their vehicles.
A 2007 Camry driver from Sherrill, N.Y., for example, said that since the repair, the car idles fast in reverse, cruise control does not disengage properly and various check engine lights come on. The owner of a 2005 Avalon in Houston, meanwhile, said that following the recall service, his wife stepped on the gas and found that nothing happened, causing it to lose speed on the highway.
During Tuesday's hearing, Sen. Maria Cantwell (D-Wash.) argued that until the definitive problem causing unintended acceleration was identified, the fixes implemented in the recalls, including brake override, would not solve the problem.
"It is not really a solution as much as it is a fail-safe strategy," Cantwell said.


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Ford Fusion SEL 2010
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Re: Autre rappel majeur pour Toyota
[quote="Jeece"]Fruit du hasard, conducteurs attardés/profiteurs, ou un problème inconnu de Toyota (ou ils le savent et c'est plus grave qu'ils l'admettent)?
NHTSA has said it will review Toyota electronics to see whether they are a potential cause, and the automaker has commissioned a private study of its throttle system.
comme jai toujour dit depuis que le probleme a sortie au nouvelle le probleme est probablement pas mecanique mais plus mauvais software reprogrammation ordinateur c est ca la pedale electronique
NHTSA has said it will review Toyota electronics to see whether they are a potential cause, and the automaker has commissioned a private study of its throttle system.
comme jai toujour dit depuis que le probleme a sortie au nouvelle le probleme est probablement pas mecanique mais plus mauvais software reprogrammation ordinateur c est ca la pedale electronique

viperman maintenant
Re: Autre rappel majeur pour Toyota
C'est un problème électronique. Le truck à mon frère fait ce trouble parfois et je peut te garantir que la pédale n'a rien à voir la dedans, elle est molle comme du beurre et elle revient parfaitement bien. Cela dit, ca se peut aussi que certains clients ont eu des pédales qui usent et accroche, mais le gaz qui colle, ca vient pas de la. Pour ma part je m'en tire pas pire, le miens me l'a pas fait encore.leg440 wrote: comme jai toujour dit depuis que le probleme a sortie au nouvelle le probleme est probablement pas mecanique mais plus mauvais software reprogrammation ordinateur c est ca la pedale electronique
Ca va couter le total s'il faut remplacer des pédales, des throttle body pis des computer! ouch!
2008 VW Porsche de pauvre.
2011 Ford Flex ecoboost
2003 Lexus GS430 (indestructible)
2011 Ford Flex ecoboost
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Re: Autre rappel majeur pour Toyota
Un autre rappel... pour 2 voitures.
Toyota en fait trop là... ne prend plus de chance...
http://www.autoblog.com/2010/03/18/toyo ... 0-tundras/" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyota en fait trop là... ne prend plus de chance...
http://www.autoblog.com/2010/03/18/toyo ... 0-tundras/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Autre rappel majeur pour Toyota
Toyota recalls two, just two, 2010 Tundras



Re: Autre rappel majeur pour Toyota
osti de sites américains... Toute pour rabaisser le plus possible.
Des vrais ptits Denis Lévesque, ca cherche de la marde ou y'en a pas.
le recall des frames rouillés c'est sur les modèles 2003...No word on whether or not these two are also covered by the frame rust issue,
Des vrais ptits Denis Lévesque, ca cherche de la marde ou y'en a pas.
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Re: Autre rappel majeur pour Toyota
Hier j'ai failli m'étouffer en travaillant... Le gars avec qui je travaillais avait synthonisé Radio-X et ils ont appellé Pierre Michaud, et lorsqu'ils lui ont posé des questions sur les problèmes de Toyota ils les a défendu
On connait tous le réflexe naturel de nos voisins du Sud c'est à dire la poursuite... Et bien Michaud a dit qu'il croyait que certaines des poursuites intentées pour des problèmes d'accélérateur était en fait des passes tentées par quelques crooks sentant la bonne affaire et que Toyota se comportait de façon exemplaire en faisant un si gros rappel et en parlant ouvertement du problème ... J'étais flabberghasté !!!
Bref ça ne lui ressemble pas tellement !!!

On connait tous le réflexe naturel de nos voisins du Sud c'est à dire la poursuite... Et bien Michaud a dit qu'il croyait que certaines des poursuites intentées pour des problèmes d'accélérateur était en fait des passes tentées par quelques crooks sentant la bonne affaire et que Toyota se comportait de façon exemplaire en faisant un si gros rappel et en parlant ouvertement du problème ... J'étais flabberghasté !!!
Bref ça ne lui ressemble pas tellement !!!
2012 Hyundai Veloster
Re: Autre rappel majeur pour Toyota
As-tu une idée de l'heure de la diffusion? Je cherche l'entrevue sur le site de CHOI et je ne la trouve pas. La seule entrevue que j'ai trouvé dernièrement est celle de Benoit Charette de L'Annuel de l'Auto.Imprez wrote:Hier j'ai failli m'étouffer en travaillant... Le gars avec qui je travaillais avait synthonisé Radio-X et ils ont appellé Pierre Michaud, et lorsqu'ils lui ont posé des questions sur les problèmes de Toyota ils les a défendu![]()
On connait tous le réflexe naturel de nos voisins du Sud c'est à dire la poursuite... Et bien Michaud a dit qu'il croyait que certaines des poursuites intentées pour des problèmes d'accélérateur était en fait des passes tentées par quelques crooks sentant la bonne affaire et que Toyota se comportait de façon exemplaire en faisant un si gros rappel et en parlant ouvertement du problème ... J'étais flabberghasté !!!
Bref ça ne lui ressemble pas tellement !!!
Merci!
Re: Autre rappel majeur pour Toyota
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Re: Autre rappel majeur pour Toyota
C'était une entrevue téléphonique avec KYK Radio-X de Saguenay, c'est peut-être sur leur site...Samurai wrote:As-tu une idée de l'heure de la diffusion? Je cherche l'entrevue sur le site de CHOI et je ne la trouve pas. La seule entrevue que j'ai trouvé dernièrement est celle de Benoit Charette de L'Annuel de l'Auto.
Merci!
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Re: Autre rappel majeur pour Toyota
Crazy bastards!!!

- STONE_COLD
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Re: Autre rappel majeur pour Toyota
Et ça continue le bal...
Toronto, Ontario – Toyota Canada has announced two new recalls, which may affect Sienna minivans and an optional accessory tray-style floor mat.
The Sienna recall affects approximately 270,000 first- and second-generation two-wheel drive Sienna vehicles where the frequent use of road salt may result in excessive corrosion of the spare tire carrier assembly. With continued and prolonged exposure, there is potential for the carrier cable to fail and the spare tire to separate from the vehicle.
Toyota is asking owners of these vehicles to take them to dealerships for an inspection to assess the condition of the spare tire carrier and any potential for separation. All-wheel drive vehicles are not affected, as they are equipped with run-flat tires in place of a spare. All affected owners will be notified by first-class mail of the campaign, beginning in May, and once a remedy is developed, customers will be contacted again and advised of the remedy availability.
The 2011 Sienna is not affected by the recall, and no other Lexus or Toyota vehicles are involved.
The voluntary recall of tray-type floor mats affects approximately 4,774 units. The mats were sold as an optional accessory for certain 2007-2010 Tundra, 2008-2010 Highlander and 2008-2010 Highlander Hybrid vehicles. When the mat is unsecured or not properly installed in the driver’s compartment, there is potential risk for the accelerator pedal to get stuck in the wide-open position.
The tray-type floor mats were sold and distributed only in Canada. At this time, the company is asking customers to remove these mats and not replace them with any other floor mat. All affected customers will be notified by mail and provided with instructions on obtaining a reimbursement.
Toronto, Ontario – Toyota Canada has announced two new recalls, which may affect Sienna minivans and an optional accessory tray-style floor mat.
The Sienna recall affects approximately 270,000 first- and second-generation two-wheel drive Sienna vehicles where the frequent use of road salt may result in excessive corrosion of the spare tire carrier assembly. With continued and prolonged exposure, there is potential for the carrier cable to fail and the spare tire to separate from the vehicle.
Toyota is asking owners of these vehicles to take them to dealerships for an inspection to assess the condition of the spare tire carrier and any potential for separation. All-wheel drive vehicles are not affected, as they are equipped with run-flat tires in place of a spare. All affected owners will be notified by first-class mail of the campaign, beginning in May, and once a remedy is developed, customers will be contacted again and advised of the remedy availability.
The 2011 Sienna is not affected by the recall, and no other Lexus or Toyota vehicles are involved.
The voluntary recall of tray-type floor mats affects approximately 4,774 units. The mats were sold as an optional accessory for certain 2007-2010 Tundra, 2008-2010 Highlander and 2008-2010 Highlander Hybrid vehicles. When the mat is unsecured or not properly installed in the driver’s compartment, there is potential risk for the accelerator pedal to get stuck in the wide-open position.
The tray-type floor mats were sold and distributed only in Canada. At this time, the company is asking customers to remove these mats and not replace them with any other floor mat. All affected customers will be notified by mail and provided with instructions on obtaining a reimbursement.
Re: Autre rappel majeur pour Toyota
L'affaire du wire de spare, si les autres compagnies emboitaient le pas ce serait tous les véhicules avec le spare en-dessous qui ont été vendus au Canada et dans les états du snow-belt qui seraient rappellés, toutes marques confundues,
Ces deux rappels sont en fait une façon que Toyota prend pour démontrer à ses clients et aux acheteurs potentiels que "ok, on a fait une gaffe, là on décide de tout rappeller, peu importe, on fait patte-blanche sur tout"
J'trouve ça un peu over-kill de leur part, c'est beau de faire amende honorable mais y'a des limites.
Ces deux rappels sont en fait une façon que Toyota prend pour démontrer à ses clients et aux acheteurs potentiels que "ok, on a fait une gaffe, là on décide de tout rappeller, peu importe, on fait patte-blanche sur tout"
J'trouve ça un peu over-kill de leur part, c'est beau de faire amende honorable mais y'a des limites.
2012 Hyundai Veloster
Re: Autre rappel majeur pour Toyota
Je sais pas ce qui te pousse a défendre Toyota a ce point, mais franchement tu vas finir par acheter la compagnieImprez wrote:L'affaire du wire de spare, si les autres compagnies emboitaient le pas ce serait tous les véhicules avec le spare en-dessous qui ont été vendus au Canada et dans les états du snow-belt qui seraient rappellés, toutes marques confundues,
Ces deux rappels sont en fait une façon que Toyota prend pour démontrer à ses clients et aux acheteurs potentiels que "ok, on a fait une gaffe, là on décide de tout rappeller, peu importe, on fait patte-blanche sur tout"
J'trouve ça un peu over-kill de leur part, c'est beau de faire amende honorable mais y'a des limites.


Re: Autre rappel majeur pour Toyota
Je les défend pas, je dis que le département de relations publiques fait de l'over-time pour rien.
J'ai eu des pick-ups Américains avec le spare en-dessous pis après quelques années ils avaient TOUS le câble de retenue rouillé...
Même chose pour des minivans Dodge, dont une que j'avais perdu le spare dans le milieu d'un 4 stops quand un bonhomme m'était entré dans le flanc de la Caravan avec sa crisse de Chevette...
J'me fous que ce soit Toyota, Husqvarna ou bedon Cub Cadet, je dis qu'un recall de câble de retenue de spare c'est de la bull-shit pour bien paraitre, pis l'autre la tapis-tray c'est de la bull-shit pour apaiser les peureux. On en vend des tapis de toutes sortes pis ça fait toute la même clisse d'affaire, ça se promène quand c'est mal fixé...
J'ai eu des pick-ups Américains avec le spare en-dessous pis après quelques années ils avaient TOUS le câble de retenue rouillé...
Même chose pour des minivans Dodge, dont une que j'avais perdu le spare dans le milieu d'un 4 stops quand un bonhomme m'était entré dans le flanc de la Caravan avec sa crisse de Chevette...
J'me fous que ce soit Toyota, Husqvarna ou bedon Cub Cadet, je dis qu'un recall de câble de retenue de spare c'est de la bull-shit pour bien paraitre, pis l'autre la tapis-tray c'est de la bull-shit pour apaiser les peureux. On en vend des tapis de toutes sortes pis ça fait toute la même clisse d'affaire, ça se promène quand c'est mal fixé...
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Re: Autre rappel majeur pour Toyota
Faut faire la différence entre des problèmes de rouille après 2ans et ceux après 10 ans.Imprez wrote:L'affaire du wire de spare, si les autres compagnies emboitaient le pas ce serait tous les véhicules avec le spare en-dessous qui ont été vendus au Canada et dans les états du snow-belt qui seraient rappellés, toutes marques confundues,
Ces deux rappels sont en fait une façon que Toyota prend pour démontrer à ses clients et aux acheteurs potentiels que "ok, on a fait une gaffe, là on décide de tout rappeller, peu importe, on fait patte-blanche sur tout"
J'trouve ça un peu over-kill de leur part, c'est beau de faire amende honorable mais y'a des limites.
