Preview: Infiniti M37 / M56 2011

Discussions sur tout ce qui touche le domaine de l'automobile. Que ce soit le lancement d'une nouvelle voiture ou d'un concept, les ventes mensuelles des manufacturiers ou autres nouvelles les touchant, c'est ici que ça se discute.
Forum rules
- AVIS IMPORTANT -
Les propos tenus sur le forum de ce site n'engagent que leurs auteurs et ne sont en aucun cas sous la responsabilité de AutoZoneQuébec.com ou d'Essai-Auto.com. Nous nous réservons le droit d'effacer tout message jugé désobligeant ou offensant.
Post Reply
Sam
Preview: Infiniti M37 / M56 2011

Post by Sam » Mon Aug 17, 2009 8:33 pm

Car and Driver wrote:Not many details were shared about the 2011 M—indeed, no physical car was even present—but Infiniti says the car will be all-new and will be offered in M37 and M56 trims. Expect the 330-hp, 3.7-liter V-6 to power the M37, but we’re guessing the naming convention for the M56 is a little less straightforward. Although Infiniti does currently offer the 5.6-liter V-8 in its QX56 mongo-ute, a more likely powerplant for the M56 is the 5.0-liter V-8 from the FX50. Backing up this claim is Infiniti’s promise of “more than 400 horsepower” for the 56, which would be an 80-hp leap for the QX powerplant, but an increase of only 10 for the FX’s. In Europe, a V-6 performance diesel will be offered in place of the M56.

The few images of the car have us expecting a beauty. It is instantly recognizable as having descended from the current M, but more intricate surface detailing adds visual pop over the comparatively slab-sided predecessor. A long crease stretches from the front fender and fades into the flank just forward of the taillight, and the shoulder line itself gets a dramatic upkick toward the rear of the car. Although nobody has yet uttered the “four-door coupe” misnomer, the gentle sweep of the rear window into the trunklid recalls the most successful designs of that niche. With the curvaceous rump, a greenhouse set far back on the chassis, and wheels stuffed into bulging fenders, the Infiniti is one sensual, muscular sedan.

Inside, stitched leather and sculpted surfaces abound and trim pieces twist and taper with finesse. It’s a similar treatment to the exterior, in which the existing design has been reinvented and detailed with concept-car flair.

Acronyms to Exhaust the Alphabet

Infiniti says that the next-generation M will add even more electro-nanny tech, all wearing the typical alphabet-exhausting acronyms. In retrospect, the company’s blind-spot intervention system seems like a no-brainer. It combines blind-spot monitoring with lane-departure prevention—which senses when the car is about to leave its lane without the driver signaling and applies the brakes on the opposite side of the car to pull it back into the proper lane—to monitor the blind spots and tug drivers away from merging into other vehicles.
Image

Image

Image

Image
Image

Camaro_ss

Re: Preview: Infiniti M37 / M56 2011

Post by Camaro_ss » Mon Aug 17, 2009 10:55 pm

surement une bulle au cerveau, mais le devant me rappel celui de la Genesis Coupé. À moins que ce soit le sourire des voitures de Chevrolet. Je parviens pas à trouver à quel modèle elle me fait penser, mais de toute facon, toutes les nouveaux modèles ont toutes un petit quelques choses qi ressemble à un autre modèle.

Imprez

Post by Imprez » Mon Aug 17, 2009 11:55 pm

Camaro_ss wrote:de toute facon, toutes les nouveaux modèles ont toutes un petit quelques choses qi ressemble à un autre modèle.
Oui, et c'est tout nouveau ça ( les modèles qui se ressemblent )

1955 Chevrolet Bel Air
Image

1955 Ford Fairlane
Image

1954 Dodge Coronet
Image

and so on and so forth....
2012 Hyundai Veloster

Camaro_ss

Post by Camaro_ss » Tue Aug 18, 2009 12:16 am

non .évidemment, mais je disais juste qu'aujourd hui, chaque voiture m'en rappel une autre. Je trouve les produits d'aujourd hui plus homogène, le consommateur doit y gagner en quelque part. On copie le meilleur, en tentant de l'améliorer.

Ian

Post by Ian » Tue Aug 18, 2009 9:00 am

Vraiment belle cette Infiniti
Image

STONE_COLD

Post by STONE_COLD » Tue Aug 18, 2009 1:34 pm

Camaro_ss wrote:surement une bulle au cerveau, mais le devant me rappel celui de la Genesis Coupé. À moins que ce soit le sourire des voitures de Chevrolet. Je parviens pas à trouver à quel modèle elle me fait penser, mais de toute facon, toutes les nouveaux modèles ont toutes un petit quelques choses qi ressemble à un autre modèle.

Ils reprennent juste le devant du QX56...

Belle voiture :super:

PT TURBO

Post by PT TURBO » Tue Aug 18, 2009 3:37 pm

STONE_COLD wrote:
Camaro_ss wrote:surement une bulle au cerveau, mais le devant me rappel celui de la Genesis Coupé. À moins que ce soit le sourire des voitures de Chevrolet. Je parviens pas à trouver à quel modèle elle me fait penser, mais de toute facon, toutes les nouveaux modèles ont toutes un petit quelques choses qi ressemble à un autre modèle.

Tu veux sûrement parler du FX50...
Mazdaspeed 3 2011 Noire 30 000 km
Grand Caravan 2010 Noire 6500 km (Bon débarras Fucking Chevy Impala !)

Tmmspeed6

Post by Tmmspeed6 » Wed Aug 19, 2009 8:58 am

PT TURBO wrote:
STONE_COLD wrote:

J'espère, parce que le devant du QX56 est TRUCK en bâtard! :hehe:

STONE_COLD

Post by STONE_COLD » Wed Aug 19, 2009 1:46 pm

PT TURBO wrote:
STONE_COLD wrote:

Doh! :gene2:

Imprez

Post by Imprez » Wed Aug 19, 2009 6:52 pm

J'ai conduis la M35 d'un de mes oncle hier, toute une bagnole !!! 8|

Très agréablement surpris, l'auto doit avoir 2 ans j'imagine, j'ai oublié de lui demander, mais j'ai été très très agréablement surpris.
Beaucoup plus fiable que sa Classe-E qu'il possédait avant.

Caméra de recul, cruise-control intelligent, sièges réfrigérés / chauffants, système de son à 14 haut-parleurs, etc etc etc...
Ce qu'il aimerait : transmission à 7 rapports ( il y en a 5 sur la sienne ) et des 17" parcequ'il trouve les 18" un peu secs dans les trous.
2012 Hyundai Veloster

STONE_COLD

Post by STONE_COLD » Mon Feb 15, 2010 2:11 pm

Prix canadien:

Toronto, Ontario – Infiniti’s flagship sedan, the all-new 2011 Infiniti M, made its Canadian debut today at the Canadian International Auto Show in Toronto.

“The 2011 Infiniti M embodies all of our best thinking, design and quality to date,” said Wendy Durward, Director, Infiniti Canada. “It builds on the strengths of the previous generation, delivering a performance luxury experience crafted to a higher standard.”

With more power, better fuel economy, new styling, luxurious interior and the world’s first Blind Spot Intervention System, the all-new Infiniti M56 and M37 feature an all-new 5.6-litre V8 engine and refined 3.7-litre V6 engine respectively. Starting at $52,400 (M37) and $66,200 (M56), the new Ms are a showcase for Infiniti’s advanced, user-focused technologies which include Infiniti Drive, Active Noise Control, Blind Spot Warning (BSW), Blind Spot Intervention (BSI), Forest Air and Eco Pedal.

ProbeGT

Post by ProbeGT » Mon Feb 15, 2010 7:46 pm

Très belle, et prix très agressif.
2008 VW Porsche de pauvre.
2011 Ford Flex ecoboost
2003 Lexus GS430 (indestructible)

Post Reply