Buick Regal CXL Turbo
Posted: Tue May 10, 2011 10:30 am
Voici donc notre essai routier de la Buick Regal 2011 en version CXL Turbo: http://www.essai-auto.com/essais_routie ... -2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
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pourtant la présentation intérieur et le comportement sont nettement à l'avantage de la Regal. De plus ellle vieillira mieux...Alain31 wrote:Modèle intéressant mais qui supporte très mal la comparaison avec la Hyunda Sonata Limited 2.0T à presque tous les points de vue!
ça c'est décevant par contre... c'est un tout nouveau modèle!Ayant toutefois eu la chance de comparer la voiture avec une Infinity G-25, j'ai dû faire le constat qu'autant au niveau de la qualité des matériaux que du raffinement général, la japonnaise prenait facilement les devants, malgré une facture finale très similaire, soit aux alentours de 42 000 $.
The 2012 Buick Regal GS has been certified by the Society of Automotive Engineers at 270 horsepower and 295 pounds-feet of torque. That makes the GS’ turbocharged 2.0-liter four-cylinder the most power-dense engine SAE has ever certified, at 135 hp per liter. The figure is also an improvement from the 255 hp GM taunted to us back in November.
Despite delivering more torque than the Acura TSX V-6, Audi A4 Sport and Lexus IS 350, the Regal is slower than all those vehicles, with a zero-to-60-mph time of just 6.7 seconds. But it is a hair faster than the 2012 Volvo S60 T5, which does the job in 6.8 seconds.
The Regal GS will be offered with a standard six-speed manual transmission, with an automatic transmission available later. The sedan will deliver up to 28 mpg on the highway with the manual, GM says.
The GS comes with a number of high-performance features, such as 19-inch wheels, Brembo brakes, adjustable drive settings and a four-wheel sport suspension. Twenty-inch wheels will be available as an option. On the inside, there’s a flat-bottom steering wheel, metal pedals and unique leather seats.
GM hasn’t given a specific launch date for the GS, but expect it at showrooms before the end of the year.
Le moteur de la Mitsubishi Lancer Evolution X est un 2.0l turbocompressé développant 290 hp et 295 lb-pi de couple...The 2012 Buick Regal GS has been certified by the Society of Automotive Engineers at 270 horsepower and 295 pounds-feet of torque. That makes the GS’ turbocharged 2.0-liter four-cylinder the most power-dense engine SAE has ever certified, at 135 hp per liter.
j'avou que sa consommation est pas tres bonne a comparer les concurrents! Elle est semblable au camaro et impala par contre mais le prix plus élevé serais peut etre du a une meilleure finition?? ou peut etre on peut avoir de méchant gros rabais au dealer pour l'achat??Saintor wrote:Le body est sexy mais franchement avec la consommation du turbo 220HP à 18mpgUS dans un véhicule de 3700lbs, ça lui enlève toute légitimité.
En attendant, les Camaro et Impala de 27K$ ont un V6 3.6 de 302HP et une meilleure consommation. Cherchez l'erreur.