Essai routier de la Volkswagen Eos 2012
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Voici notre essai de la Eos 2012 de Volkswagen: http://www.essai-auto.com/essais_routie ... eos-f.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Essai routier de la Volkswagen Eos 2012
Sous-motorisée pour le prix ...
Quand est-ce que Volks boostera un peu son 2.0T histoire d'en donner un peu plus pour le prix ???
250 hp ça commencerait à avoir plus d'allure.
Quand est-ce que Volks boostera un peu son 2.0T histoire d'en donner un peu plus pour le prix ???
250 hp ça commencerait à avoir plus d'allure.
2012 Hyundai Veloster
Re: Essai routier de la Volkswagen Eos 2012
Ce 2.0T est un aberration dans ces véhicules dispendieux.
Pourtant VW dispose d'un excellent moteur V6 280HP transversal qui obtient un très bon 20/28mpgUS EPA dans la Passat. Un trade-off de 2mpg pour 80HP.
Pourtant VW dispose d'un excellent moteur V6 280HP transversal qui obtient un très bon 20/28mpgUS EPA dans la Passat. Un trade-off de 2mpg pour 80HP.
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Re: Essai routier de la Volkswagen Eos 2012
la Jetta 2010 2.0T de mon fils qui a 245hp et 288lbs de trq, est très proche de la EOS comme gabarit. et moi je trouve ça trop pour rien sur une simple FWD.....Imprez wrote:Sous-motorisée pour le prix ...
Quand est-ce que Volks boostera un peu son 2.0T histoire d'en donner un peu plus pour le prix ???
250 hp ça commencerait à avoir plus d'allure.
200hp et 200lbs trq, c'est en "masse" pour le rapport performance/consommation moyenne....
Re: Essai routier de la Volkswagen Eos 2012
Juste le 2.0t d'Audi est nettement supérieur à celui de VW pour le torque additionnel. Y'ont donc le potentiel, mais ça pourrait cannibaliser certaines ventes.
Zukatah: Official AutoZone shit disturber
Re: Essai routier de la Volkswagen Eos 2012
Vu que le VR6 de 280 hp n'est presque plus offert ça va leur prendre autre chose.Wowlesmoteurs wrote:la Jetta 2010 2.0T de mon fils qui a 245hp et 288lbs de trq, est très proche de la EOS comme gabarit. et moi je trouve ça trop pour rien sur une simple FWD.....
200hp et 200lbs trq, c'est en "masse" pour le rapport performance/consommation moyenne....
La compétition offre des moteurs plus puissants que le 2.0T ...
200 hp c'est rendu ce qu'offre les gros 4 cylindres N/A, je ne dis pas que c'est un mauvais moteur mais disons si tu veux jouer dans la cour des grands "don't bring a knife to a gun fight"
2012 Hyundai Veloster
Re: Essai routier de la Volkswagen Eos 2012
Did VW knows that it's a war!?Imprez wrote:Vu que le VR6 de 280 hp n'est presque plus offert ça va leur prendre autre chose.Wowlesmoteurs wrote:la Jetta 2010 2.0T de mon fils qui a 245hp et 288lbs de trq, est très proche de la EOS comme gabarit. et moi je trouve ça trop pour rien sur une simple FWD.....
200hp et 200lbs trq, c'est en "masse" pour le rapport performance/consommation moyenne....
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Re: Essai routier de la Volkswagen Eos 2012
boffffff, la GTI offre que 200hp/200trq, et pas grand monde la condamne pour ça. et justement ça en fait une voiture mieux équilibré ds l'ensemble.Imprez wrote:Vu que le VR6 de 280 hp n'est presque plus offert ça va leur prendre autre chose.Wowlesmoteurs wrote:la Jetta 2010 2.0T de mon fils qui a 245hp et 288lbs de trq, est très proche de la EOS comme gabarit. et moi je trouve ça trop pour rien sur une simple FWD.....
200hp et 200lbs trq, c'est en "masse" pour le rapport performance/consommation moyenne....
La compétition offre des moteurs plus puissants que le 2.0T ...
200 hp c'est rendu ce qu'offre les gros 4 cylindres N/A, je ne dis pas que c'est un mauvais moteur mais disons si tu veux jouer dans la cour des grands "don't bring a knife to a gun fight"
et désolé, mais pas un seul 4 cylindres N/A de 200 hp rivalise vraiment coté performance avec une GTI comme exemple....
Re: Essai routier de la Volkswagen Eos 2012
C'est en masse pour la clientèle visée...
Kia Forte EX berline 2015 2.0L 6 vit. auto 6.9L/100km (route) 9.1L/100km (urbain)
Nissan Rogue SL 2015 CVT AWD 7.1L/100km (route) 10.1L/100km (urbain)
Nissan Rogue SL 2015 CVT AWD 7.1L/100km (route) 10.1L/100km (urbain)
Re: Essai routier de la Volkswagen Eos 2012
La EOS 2.0T DSG a un 5-60mph de 7.9s.GAdriver wrote:Pour l'avoir essayé à maintes reprises, ce 2.0t la donne toute qu'une poussée.
Lui rajouter 50 forces serait inutile.
La Passat 3.6/DSG a un 5-60mph the 6.5s.
As-tu d'autres commentaires stupides?

Re: Essai routier de la Volkswagen Eos 2012
Et voilà, t'as tout dit.GAdriver wrote:le buttdyno donne un bel effet de performance
2012 Hyundai Veloster
Re: Essai routier de la Volkswagen Eos 2012
Le buttdyno ahahah, ben oui ça marche jusqu'au moment que tu te fais ridiculisé par une néon 95.
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Re: Essai routier de la Volkswagen Eos 2012
On n'est pas là pour faire le procès de la GTI, c'est une voiture que j'aime beaucoup mais ça manque de punch ( comparée à la compétition ) point à la ligne. Oui les essayeurs ( et la plupart des acheteurs ) l'aiment beaucoup pour l'ensemble de ce que l'auto propose comme package, mais à 36 000$ ça prendrait le moteur de la R....Edmund's wrote:What's New for 2011
For 2011, Volkswagen has simplified the GTI's trim levels. Otherwise, the GTI remains largely unchanged.
Introduction
Mark Twain famously wrote, "There are three kinds of lies: lies, damned lies and statistics." Judged on statistics and track numbers alone, the 2011 Volkswagen GTI would be one of the least desirable of the currently available sport hatchbacks. But that's a lie. In reality, the GTI is a front runner among the competition.
Sure, the 2011 Volkswagen GTI isn't as quick to reach 60 mph as the competition, nor can it weave through the slalom or cling to a skid pad as tenaciously. How then, you ask, can the GTI rank so highly in such a sport-oriented segment? The answer is two-fold: refinement and drivability.
The VW GTI's interior is quite simply, the best in its class. It's so nice, in fact, that it could be mistaken for a cabin from sister company Audi, save for the plaid fabric seats. (About those private school uniform-patterned coverings -- it's a nod to the original GTI from more than three decades ago.) The GTI also boasts surprising amounts of rear legroom and useful cargo space considering its compact overall size.
Drivability is the other main advantage the 2011 Volkswagen GTI has over other sport hatches. Output from the 2.0-liter turbo engine is smooth and linear, and that power is more manageable in the real world than that of more feisty rivals. Competitors like the Mazdaspeed 3 and Mini Cooper S suffer from torque steer -- the sensation of the steering wheel tugging in your hands under hard acceleration -- that many drivers find distracting.
In addition to the Mazda and Mini, other performance hatchbacks to consider include the all-wheel-drive Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart and Subaru Impreza WRX. Certainly, there's a lot to like about all of these cars. But if you're like Mark Twain and don't blindly go by the numbers, you'll find the 2011 GTI an ideal pick -- the sum of its parts can't be quantified with statistics alone.
Body Styles, Trim Levels, and Options
The 2011 Volkswagen GTI is a high-performance compact hatchback offered in both two-door and four-door body styles. The four trim levels are intuitively named for the main feature additions in lieu of stand-alone options, starting with the base GTI and proceeding to GTI with Sunroof, GTI with Sunroof and Navigation and GTI Autobahn.
The base GTI's standard equipment includes 18-inch alloy wheels, a rear roof spoiler, foglights, heated outside mirrors, launch control (with DSG only), a sport suspension, full power accessories, a tilt-and-telescoping steering wheel, alloy pedals, a leather-wrapped steering wheel, steering wheel-mounted shift paddles (DSG only), cruise control, a trip computer, air-conditioning, heated front sport seats, plaid cloth upholstery, split-folding rear seats with a center pass-through, Bluetooth and an eight-speaker stereo with CD player, satellite radio, auxiliary audio input and iPod integration.
As the name suggests, the GTI with Sunroof trim adds a sunroof, but also gets you a leather-trimmed sport steering wheel with multifunction controls, a touchscreen interface for the stereo and an in-dash CD changer. The GTI with Sunroof and Navigation adds adaptive xenon headlights and a touchscreen navigation system. The range-topping GTI Autobahn rounds out the lineup with leather seat inserts, keyless ignition/entry and a premium Dynaudio sound system.
Powertrains and Performance
The front-wheel-drive 2011Volkswagen GTI is powered by a 2.0-liter turbocharged four-cylinder engine that produces 200 horsepower and 207 pound-feet of torque. A six-speed manual transmission is standard, while a six-speed dual-clutch automated manual (called DSG) is optional. The DSG transmission can be shifted manually via the shift lever or paddles on the steering wheel, or it can operate as a standard automatic.
In testing, the GTI accelerated from zero to 60 mph in 7.3 seconds, which is slower than the competition by at least half a second. It is also on the pokey side in terms of handling, turning in a 67-mph run through the slalom and pulling 0.84g on the skid pad.
The EPA estimates fuel economy at 24/32 mpg city/highway for DSG-equipped models and 27 mpg in combined driving. The manual transmission achieves slightly less, at 21/31/25 mpg.
Safety
Standard safety equipment for the 2011 Volkswagen GTI includes antilock disc brakes with brake assist, stability control, front-seat side airbags and full-length side curtain airbags. Last year's optional rear-seat side airbags for the four-door have been discontinued.
In government crash testing, the GTI sedan earned four out of five stars for frontal crash protection of the driver and front passenger and five stars for side impact driver protection. In performance testing, braking from 60 to zero mph required 129 feet, which is a full car length longer than the Mazdaspeed 3's impressively short 115-foot halt.
Interior Design and Special Features
Among sporty hatchbacks, the 2011 Volkswagen GTI's interior ranks at the top of our list. Plaid seat heritage aside, the overall cabin reflects a more serious and mature design language, with hints of Audi's upscale trim and switchgear throughout. Materials quality is as good as it gets in this segment, as are the well-shaped front seats.
Gaining access to the surprisingly roomy rear seats is naturally easier with the four-door GTI, but ingress and egress to the two-door's rear seat is a relatively painless ordeal. Behind the rear seats, the cargo area can hold up to 12.4 cubic feet -- double the capacity of a Mini Cooper, but about average for other hatchbacks. When down, the split-folding rear seats bump that figure up to 46 cubes.
Driving Impressions
On paper, the 2011 Volkswagen GTI isn't as quick or nimble as other sport hatchbacks, but unless you're battling for the quarter-mile or shortest lap time, it provides a better overall driving experience. Turbo lag is nearly undetectable and torque steer is apparent only when driven with reckless abandon. Either transmission performs admirably, with rapid and smooth shifts from the DSG. In everyday conditions the GTI feels solid and composed, though some enthusiast drivers will likely complain that the suspension tuning is too soft for truly aggressive driving.
The flip side, though, is that the GTI also gets high marks for comfort and ride quality when compared to the competition. At highway speeds, the cabin remains as quiet as some luxury cars, and bumps in the road are smoothed over by the compliant suspension. All told, the 2011 Volkswagen GTI provides enough sporting fun to satisfy most drivers.
Pour la comparaison de Chirocky je pense qu'il jokait plus qu'autre chose.
2012 Hyundai Veloster