Voiture de l'année est ...

Discussions sur tout ce qui touche le domaine de l'automobile. Que ce soit le lancement d'une nouvelle voiture ou d'un concept, les ventes mensuelles des manufacturiers ou autres nouvelles les touchant, c'est ici que ça se discute.
Forum rules
- AVIS IMPORTANT -
Les propos tenus sur le forum de ce site n'engagent que leurs auteurs et ne sont en aucun cas sous la responsabilité de AutoZoneQuébec.com ou d'Essai-Auto.com. Nous nous réservons le droit d'effacer tout message jugé désobligeant ou offensant.
Post Reply
STONE_COLD
Voiture de l'année est ...

Post by STONE_COLD » Tue Dec 01, 2009 10:10 am

Ford Fusion :-|

Los Angeles – The Ford Fusion has been named Motor Trend’s 2010 Car of the Year. The 2010 edition marks the award’s 60th year, the longest-standing editorial automotive award of its time.

“There has never been a more turbulent backdrop to the Motor Trend Car of the Year in its 60-year history,” said editor-in-chief Angus MacKenzie. “We have experienced seismic shifts in the global automotive industry landscape with iconic corporations going bankrupt, new model programs being cancelled, and OEMs killing off entire brands.”

Despite the economic turmoil, the industry still produced a large field of 23 new or significantly-improved vehicles launched in the U.S., all of which were evaluated by the magazine’s editors.

According to the evaluators, the Fusion offers a “sweep across one of the market’s more hotly-contested segments,” and is “a better, smarter, nicer, comfier and greener car than its predecessor.”

Other contenders were the BMW 7 Series and Z4; Buick LaCrosse; Chevrolet Camaro; Ford Mustang, Taurus, and Taurus SHO; Honda Insight; Hyundai Genesis Coupe; Kia Forte Koup and Soul; Lexus HS 250h; Mazda3; Mercedes-Benz E-Class Coupe and E-Class Sedan; Nissan 370Z; Nissan Cube; Porsche Panamera; Subaru Legacy; Suzuki Kizashi; Toyota Prius; and Volkswagen Golf, GTI, and Routan.

J'aurais mis la Taurus ou Lacrosse bient avant. Ford Fusion...c'est pas mal juste du cosmétique.

slanoie

Re: Voiture de l'année est ...

Post by slanoie » Tue Dec 01, 2009 1:26 pm

Il y avait quand même beaucoup de concurrence !

Toutefois, je dois dire que la fusion est vraiment bien. Je suis allé en faire l'essaie (juste pour le fun) cet été et j'ai vraiment adoré ce véhicule et ce sous tous les points de vue ! C'était une fusion sel 4L.
Un canadien, en moyenne, boit 88 litres d'alcool et marche 1440 km....... ce qui fait une moyenne de 6.1L/100km !

Salut !!
Simon

Post Reply