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Garantie de 60 jours de satisfaction de GM
Posted: Mon Nov 23, 2009 2:23 pm
by Salsa
Comment Gm s'en sort finalement... (aux USA)
autonews.com wrote:Update on 60-day return policy
Meanwhile, Ruess also offered an update on GM's 60-day guarantee program, which allows consumers to return their new cars if they aren't satisfied. Out of about roughly 220,000 sales since the program's launch, 53 cars have been returned, and another 140 customers have started the process, he said.
Now, in a rather unorthodox move, Ruess and his team are calling some of the returnees -- per the suggestion of GM Chairman Ed Whitacre -- to try to improve products and customer relations.
One customer, for example, didn't like the interior and paint finish of a Chevy Silverado. GM vice chairman Bob Lutz has also recounted the story of a buyer who swapped a manual transmission Corvette for an automatic version.
Pas trop mal... 193 sur 220,000 ventes.... 0,09% de retour....
Re: Garantie de 60 jours de satisfaction de GM
Posted: Mon Nov 23, 2009 5:45 pm
by lafe005
Salsa wrote:Comment Gm s'en sort finalement... (aux USA)
autonews.com wrote:Update on 60-day return policy
Meanwhile, Ruess also offered an update on GM's 60-day guarantee program, which allows consumers to return their new cars if they aren't satisfied. Out of about roughly 220,000 sales since the program's launch, 53 cars have been returned, and another 140 customers have started the process, he said.
Now, in a rather unorthodox move, Ruess and his team are calling some of the returnees -- per the suggestion of GM Chairman Ed Whitacre -- to try to improve products and customer relations.
One customer, for example, didn't like the interior and paint finish of a Chevy Silverado. GM vice chairman Bob Lutz has also recounted the story of a buyer who swapped a manual transmission Corvette for an automatic version.
Pas trop mal... 193 sur 220,000 ventes.... 0,09% de retour....
One customer, for example, didn't like the interior and paint finish of a Chevy Silverado
voyons don t@b.... té pas capable de la voir la couleur si t'aime ou pas avant de la prendre ton pick-up tata..!!!

Re: Garantie de 60 jours de satisfaction de GM
Posted: Mon Nov 23, 2009 6:20 pm
by Truckweb
J'ai parlé à un vendeur chez GM et la grosse peur était d'avoir du monde qui "achète" une Camaro pour le fun et la retourne 60 jours après. Car il n'y avait vraiment aucune clause de "non-retour", toutes les raisons étaient acceptés pour le retour.
Semblerait-il que personne a "profité" de cette promotion pour avoir du fun pendant 60 jours....
Re: Garantie de 60 jours de satisfaction de GM
Posted: Mon Nov 23, 2009 8:13 pm
by Salsa
Truckweb wrote:J'ai parlé à un vendeur chez GM et la grosse peur était d'avoir du monde qui "achète" une Camaro pour le fun et la retourne 60 jours après. Car il n'y avait vraiment aucune clause de "non-retour", toutes les raisons étaient acceptés pour le retour.
Semblerait-il que personne a "profité" de cette promotion pour avoir du fun pendant 60 jours....
Ben justement, si tu dis aux gens que tu crois que toin produit va les satisfaire et que tu leur donnes 60jrs sans attrape, les gens viendront pas niaiser (bah y'en a surement eu)....
Si tu offres un garantie du genre mais que t'as plein de clauses, et que t'es pas honnete dans ton offre, tu vas avoir des acheteurs pas honnete!
Re: Garantie de 60 jours de satisfaction de GM
Posted: Mon Nov 23, 2009 10:56 pm
by twincam
lafe005 wrote:
One customer, for example, didn't like the interior and paint finish of a Chevy Silverado
voyons don t@b.... té pas capable de la voir la couleur si t'aime ou pas avant de la prendre ton pick-up tata..!!!

moi j'interprète ça comme si le gars avit pas aimé la job de peinture et non de la couleur du pickup!