ProbeGT wrote:lâche tes ostis de BMW et arrive en ville... Tu brailles quand on parle de ta voiture, mais t'as juste BMW dans la bouche.
Pssssst. psssst. psssst. Le titre est "
BMW et les 4 cyl turbo".
Veux-tu on va parler de la 335 pour le fun? du 3.5 ecoboost? SAAB aussi ont eu un 4 cylindre turbo très torqueux et agréable. le 2 litre VW/Audi est fort apprécié dans les 2 configurations. Ben noooon, parce que Saintor est trop stické sur sa criss de planète BMW.
Un autre exemple, va voir sur youtube, un explorer ecoboost 2 litre vs le 3.5. Le 2 litre est beaucoup plus "prime" au décollage que le 3.5. Pourquoi un Tiguan est capable d'aussi bonne accélération avec si peu de puissance? encore mieux pour le Q5...
J'ai eu trois véhicules turbo. Conclusion; un turbo n'est pas un substitut pour des cc de moteurs.
Si ce que tu avançais était vrai, Motor Trend n'aurait pas écrit ceci. Pourtant le Ecoboost 2.0 (270lbs-ft @ 3000rpm) a plus de torque le V6 3.5 (255 @ 4000). Penses-y comme il faut.
http://www.motortrend.com/roadtests/suv ... oost_test/" onclick="window.open(this.href);return false;
My own notes say, "Weak engine equals slow truck, but for mommies hauling four girls to ballet class, who cares?" But, as Jurnecka notes, the Explorer EcoBoost really is a tortoise. "Woefully slow. Is there actually a power band to be in, or does the engine just produce noise and heat? I can't even get this thing to 100 mph at the end of the straight." If you're curious, 0-60 mph happened in 9.2 seconds. On the bright side, that's half-a-second quicker than a Fiat 500. The little 101-hp Italian closes the gap in the quarter-mile, doing so in 17.2 seconds compared with the 2.0-liter Explorer's 16.9.
2012 Ford Explorer Ecoboost Audio Controls
Click to view Gallery
Yes, yes, fine, you don't buy the EcoBoosted version of the Explorer for performance. You buy it to sip fuel. Well, during our (pretty much) real-world testing, the 2.0-liter Explorer returned a combined 19.9 miles per gallon, an exactly 1.5-mpg increase over the standard 3.5-liter V-6 Explorer. That's an improvement, sure, but not an earth-shattering one. But, as tech editor Frank Markus points out, "At least it's $1,000 more expensive!" Also, we got that mpg number when the Explorer was empty and unloaded. Imagine if a dad plus four ballerinas plus all their junk were onboard. And we did, as our own Nate Martinez drove the EcoBoost Explorer around fully loaded and found it couldn't hold a gear. The engine is just mismatched to the vehicle.
Par ailleurs, les Tiguan / Q5 8-vitesses ne font rien qu'un Santa Fe V6 276HP sans injection directe ne fait pas. En fait, le V6 276HP va coûter moins cher puisqu'il roule sur du régulier.