Tesla modele 3

Discussions sur tout ce qui touche le domaine de l'automobile. Que ce soit le lancement d'une nouvelle voiture ou d'un concept, les ventes mensuelles des manufacturiers ou autres nouvelles les touchant, c'est ici que ça se discute.
Forum rules
- AVIS IMPORTANT -
Les propos tenus sur le forum de ce site n'engagent que leurs auteurs et ne sont en aucun cas sous la responsabilité de AutoZoneQuébec.com ou d'Essai-Auto.com. Nous nous réservons le droit d'effacer tout message jugé désobligeant ou offensant.
Post Reply
User avatar
123go
Posts:892
Joined:Mon Jul 06, 2009 3:09 am
Tesla modele 3

Post by 123go » Fri Aug 04, 2017 10:36 pm

Est-ce qu'il y en a qui ont confirmé leur commande ? Pour les prix ca varient de $US 35000 pour le modele de base jusqu'à $US 59500 pour le modèle tout équipé, environ $CAD 45000 - $CAD 75000. À mon avis 45000-$55000 c'est convenable, mais les acheteurs de voitures à $75000 pourraient préférer les voitures luxueuses/haute performance à essence ?...



Image


Image


It’s finally official: the Tesla Model 3 will feature two battery options, one with 220 miles of range and a second with 310 miles of range.

While Tesla CEO Elon Musk did not go into details of the battery pack sizing, it is presumed that the standard offering will utilize an approximately 50 kWh pack size – down from the expected 60 kWh battery – and 75 kWh battery for its long range offering. Performance between the two offerings and their respective pricing were outlined by the California-based electric car company via their presskit.

As previously speculated, the Model 3 will be offered — before state and federal incentives — at $35,000 with the standard range option and $44,000 if upgraded to the long-range option. As the newly affordable EV from Tesla, the Model 3 has taken its first step to cementing itself as the game changing electric car with the best technology, customer value and, internally, a vehicle that delivers high profit margins......
http://www.teslarati.com/tesla-model-3- ... i-premium/" onclick="window.open(this.href);return false;


STANDARD EQUIPMENT

Price – $35,000

Standard Battery

Range: 220 miles (EPA estimated)
Supercharging rate: 130 miles of range per 30 minutes
Home charging rate: 30 miles of range per hour (240V outlet, 32A)
Deliveries begin: Fall 2017

Performance

0-60 mph: 5.6 seconds
Top speed: 130 mph

Interior

15” touchscreen display
Dual zone climate control system
FM/Internet streaming radio
Textile seating
Front center console with open storage and two USB ports

Convenience

Onboard maps and navigation
Wi-Fi and LTE internet connectivity
Keyless entry and remote climate control using the Tesla app
Voice activated controls
Bluetooth hands-free calling and media streaming
60/40 split folding rear seat to maximize cargo options
Back-up camera
Auto dimming rear-view mirror
One-touch power windows throughout
Power-adjustable side mirrors
12-volt power outlet

Safety

Full LED exterior lighting
Eight cameras, forward radar and twelve ultrasonic sensors enabling active safety technologies including collision avoidance and automatic emergency braking
Six front row and two side curtain airbags
Three-point safety belts with belt-reminders for driver and four passengers
Two LATCH (Lower Anchors and Tethers for Children) attachments in second row
Electronic stability and traction control
Four-wheel antilock disc brakes with electronic parking brake
Child safety locks
Anti-theft alarm system
Tire pressure monitoring system

Warranty

Vehicle: 4 year, 50,000 mile limited warranty
Battery warranty: 8 year, 100,000 mile (120,000 mile with Long Range Battery)

OPTIONS

Long Range Battery – $9,000

Range: 310 miles
Supercharging rate: 170 miles of range per 30 minutes
Home charging rate: 37 miles of range per hour (240V outlet, 40A)
0-60 mph: 5.1 seconds
Top speed: 140 mph
Deliveries begin: July 2017

Paint

Solid Black: Standard
Midnight Silver Metallic: $1,000
Deep Blue Metallic: $1,000
Silver Metallic: $1,000
Pearl White Multi-Coat: $1,000
Red Multi-Coat: $1,000

Wheels

18” Aero: Standard
19” Sport: $1,500

Premium Upgrades Package – $5,000
Upgraded interior with additional features and premium materials.

Premium heated seating and cabin materials throughout, including open pore wood décor and two rear USBs
12-way, power adjustable front seats, steering column and side mirrors, with custom driver profiles
Premium audio system with more power, tweeters, surround speakers and subwoofer
Tinted glass roof with ultraviolet and infrared protection
Auto dimming, power folding, heated side mirrors
LED fog lamps
Center console with covered storage and docking for two smartphones

Enhanced Autopilot – $5,000
Model 3 will match speed to traffic conditions, keep within a lane, automatically change lanes, transition from one freeway to another, exit the freeway and self-park at your destination.

Additional features will roll out over time through software updates.

Full Self-Driving Capability – $3,000 (requires Enhanced Autopilot)
In the future, Model 3 will be capable of conducting trips with no action required by the person in the driver’s seat.

This feature is dependent upon extensive software validation and regulatory approval, which may vary by jurisdiction.
Kia Sorento 2011 EX-Luxe Arctic White, 3.5 L V6-276 HP
Corvette Grand Sport 2010, manuelle 6 vitesses, Torch Red décapotable, 6.2 L V8-436 HP - Remisée jusqu'au 1er mai 2019

User avatar
chiroky
Posts:8051
Joined:Fri Jun 05, 2009 11:09 pm
Location:Granby

Re: Tesla modele 3

Post by chiroky » Sat Aug 05, 2017 9:36 pm

C'est sur qu'ils vont en vendre plus que des Bolt, la voiture en tant que tel est bcp plus intéressante. Mais rendu à 75k$ la copie, je passerais à la S.

Il va avoir des 3 d'ici septembre au dealer de Mtl. Je vais prendre ma décision là, pcq pour le moment, l'intérieur me laisse perplexe.
"Heureux les creux, car ils verront dieu" - Clico

User avatar
123go
Posts:892
Joined:Mon Jul 06, 2009 3:09 am

Re: Tesla modele 3

Post by 123go » Sat Aug 05, 2017 10:42 pm

chiroky wrote:C'est sur qu'ils vont en vendre plus que des Bolt, la voiture en tant que tel est bcp plus intéressante. Mais rendu à 75k$ la copie, je passerais à la S.

Il va avoir des 3 d'ici septembre au dealer de Mtl. Je vais prendre ma décision là, pcq pour le moment, l'intérieur me laisse perplexe.
C'est certain que l'intérieur est assez dépouillé, mais c'est peut-être qu'on est pas habitué à cela même si c'est maintenant la tendance, c-a-d moins de boutons et plus de fonctions sur un écran.
Kia Sorento 2011 EX-Luxe Arctic White, 3.5 L V6-276 HP
Corvette Grand Sport 2010, manuelle 6 vitesses, Torch Red décapotable, 6.2 L V8-436 HP - Remisée jusqu'au 1er mai 2019

Bassthe1st
Posts:561
Joined:Sat Jun 06, 2009 7:35 pm
Location:Montréal

Re: Tesla modele 3

Post by Bassthe1st » Sun Aug 06, 2017 9:29 am

Moi je crois que c'est une erreur l'intérieur sans boutons. Évidemment, ça leurs permet de sauver beaucoup sur le coûts. Personellement je trouve que c'est une distraction parce que ça sera difficile de changer la ventilation par exemple, ao activer les sièges chauffants. Juste pour ça je pense que je ne serais pas intéressé. Mais j'ai aussi lue dernièrement qu'il y aurait seulement 15pi cube d'espace cargo. Normalement ça serait bien, mais ils disent que le volume est réparti sur les 2 valises (avant et arrière).
BMW 330i xDrive M Sport 2017
Image

ProbeGT
Posts:5598
Joined:Fri Jun 05, 2009 10:21 pm

Re: Tesla modele 3

Post by ProbeGT » Mon Aug 07, 2017 1:08 pm

C'est très bien que l'option long range soit une option seule er non pas prise avec un groupe d'option pour forcer le consommateur à dépenser plus.

Par contre c'est sur que des sièges chauffants en option dans un char à 50 000$ quand une élantra à ca de base...
2008 VW Porsche de pauvre.
2011 Ford Flex ecoboost
2003 Lexus GS430 (indestructible)

Tmmspeed6
Posts:1924
Joined:Mon Jun 08, 2009 8:41 am

Re: Tesla modele 3

Post by Tmmspeed6 » Mon Aug 28, 2017 7:19 am

De mon côté, j'attends de voir la version AWD (D) avant de penser faire un "move" vers le complètement électrique...

Post Reply