Chevrolet Cruze Diesel

Discussions sur tout ce qui touche le domaine de l'automobile. Que ce soit le lancement d'une nouvelle voiture ou d'un concept, les ventes mensuelles des manufacturiers ou autres nouvelles les touchant, c'est ici que ça se discute.
Forum rules
- AVIS IMPORTANT -
Les propos tenus sur le forum de ce site n'engagent que leurs auteurs et ne sont en aucun cas sous la responsabilité de AutoZoneQuébec.com ou d'Essai-Auto.com. Nous nous réservons le droit d'effacer tout message jugé désobligeant ou offensant.
Post Reply
User avatar
Salsa
Dieu de la modération
Posts:6161
Joined:Fri Jun 05, 2009 9:44 am
Location:Dans mes culottes, à Gatineau
Chevrolet Cruze Diesel

Post by Salsa » Thu Feb 07, 2013 10:56 am

autonews.com wrote:2013 CHICAGO AUTO SHOW


Image

The 2014 Cruze will be GM’s first car sold with a diesel engine in the United States since the 1986 Chevy Chevette, which featured a 1.8-liter engine.
Thought Leadership


DETROIT -- Chevrolet today will unveil a clean-diesel Cruze small car that will get an estimated 42 mpg on the highway.

The 2014 Cruze Clean Turbo Diesel will feature a 2.0-liter turbo engine and a torque rating approaching that of a Camaro. It will be shown at the Chicago Auto Show and is slated to reach showrooms by June.

The Cruze diesel will be General Motors’ first diesel car sold in the United States since the 1980s and a bellwether for diesel demand in the country as more automakers consider the technology to help them comply with toughening U.S. fuel economy requirements.

“It’s going to take some creative selling by dealers, because it’s a technology that a lot of Americans still view negatively,” said IHS Automotive analyst Rebecca Lindland. In part, that’s because of a series of GM cars in the 1980s that soured consumers on diesels.


Taking on TDI

Chevrolet will be taking on the only nonluxury brand now selling diesel cars in the United States: Volkswagen, which dominates the market with its TDI offerings in the Jetta, Passat, Beetle and Golf. Last year, 20 percent of U.S. Jetta sales were diesel versions, a spokesman said.

“We expect the Cruze to compete head-to-head with the German diesels, particularly the Volkswagen Jetta TDI,” says Gary Altman, chief engineer for Chevy small cars.

The Cruze diesel’s engine already is used in Europe in the Opel Astra, Insignia and Zafira. The U.S. car will have a sticker price of $25,695, including shipping, about $8,000 more than a base Cruze LS.

The price gap is partly because the diesel will come only in the Cruze’s second-highest trim level, 2LT, which offers heated leather seats and 17-inch aluminum wheels. The diesel version is about $3,000 more than a Cruze 2LT, which has a 1.4-liter turbo gasoline engine.


Tough sell

Several factors could make the Cruze diesel a tough sell beyond diesel enthusiasts, analysts say:

• Sticker price. Fuel-conscious Cruze buyers can also choose the Eco model, which has a 1.4-liter turbo engine and tricks such as aerodynamic shutters and a smaller fuel tank to coax an estimated 42 mpg highway, matching the diesel model. The diesel will be priced about $5,000 higher than the base Eco version.

• Price at the pump. As of Monday, Feb. 4, the U.S. average for a gallon of diesel was $4.02, vs. $3.54 for a gallon of regular gasoline, according to the U.S. Energy Information Administration.

• Public perception. Unlike in Europe, where diesel cars are common, Americans generally view them as noisy or dirty, Lindland says. Chevy dealers could have a tough time drawing interest from buyers beyond diesel enthusiasts or import intenders.

“They’ll have to find Cruze prospects who have German stamps in their passports,” Lindland says.


10 percent of sales

GM isn’t counting on the Cruze diesel to be a big seller. The automaker expects the model to represent about 10 percent of Cruze sales once it’s fully rolled out.

Altman said GM executives decided on a Cruze diesel for the United States because they wanted to leverage the company’s global powertrain resources. GM also wants to offer another engine choice for U.S. buyers of the Cruze, which is GM’s top-selling car in the United States and globally. Last year, GM sold 237,758 Cruzes in the United States, up 3 percent from 2011.

For the first few months of sales, GM will limit the rollout of the Cruze diesel to 13 key markets, said Cristi Landy, director of marketing for Chevy small and electrified cars. She cited the West Coast, Texas and the Washington, D.C., area as early markets.

GM and its dealers will emphasize the extra muscle that the diesel provides, Landy said. The Cruze will produce an estimated 148 hp and 258 pounds-feet of torque, vs. 138 hp and 125 pounds-feet for a base Cruze.

The diesel model also has an overboost feature that increases torque to about 280 pounds-feet for a 10-second burst of acceleration.


‘Quiet driving’

The car comes with a six-speed automatic transmission, the Chevy MyLink infotainment system and two years of scheduled maintenance.

GM will tout “the great driving performance, the torque, the quiet driving at highway speeds,” Landy said. “We don’t expect right off the bat to be converting a lot of gas-buying compact car owners.”

Another sales pitch: Unlike drivers of gasoline-powered cars, diesel owners often exceed their EPA fuel economy estimates, Landy said. That point can help dealers differentiate the diesel and Eco models in the showroom.

“It’s kind of a complement to the Eco. It’s a different way of looking at things,” Landy said. She said the Eco represents about 15 percent of Cruze volume.


1986 Chevette diesel

The 2014 Cruze will be GM’s first car sold with a diesel engine in the United States since the 1986 Chevy Chevette, which featured a 1.8-liter, Altman said.

Back then, GM’s diesel engines were sluggish, noisy and unreliable. The problems tarnished the reputation of Oldsmobile and Cadillac and are blamed for helping kill the market for U.S. diesel cars.

The engine in the U.S. Cruze diesel is “the cleanest operating diesel engine ever produced by General Motors,” Altman said.

Engineers at GM’s suburban Detroit powertrain center worked with counterparts in Germany and Italy to adapt the engine for the United States and Canada, which have tougher emission standards, colder climates and higher altitudes.

The engine will be built in Germany. The car will be assembled at the GM’s Lordstown, Ohio, plant, where all Cruze models are made.


33,000 in 2012

Last year, GM produced more than 500,000 small diesel cars for sale across Europe, Asia and South America, including about 33,000 diesel Cruzes. In Europe, the diesel take rate on the Cruze is about 40 percent.

Don Johnson, Chevrolet’s vice president of sales and service, said last week that he expects a roughly 10 percent take rate for the diesel in the United States. But he doesn’t know for sure.

“It’s been a while since we’ve been out there with a diesel passenger car,” Johnson said. “So we’ll see.”



Read more: http://www.autonews.com/article/2013020 ... z2KDmrxwIh" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford F150 XLT 2018 4x4 SuperCrew Edition Spéciale Sport, FX4, moteur 3.5L EcoBoost GIVE ME BOOST!!!!!!
et derrière
JayFlight 28BHBE 2014

Char de tous les jours Honda Civic 2017 berline

User avatar
Imprez
Posts:10113
Joined:Thu Jun 04, 2009 9:36 pm
Location:Saguenay

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by Imprez » Thu Feb 07, 2013 3:33 pm

The Cruze diesel’s engine already is used in Europe in the Opel Astra, Insignia and Zafira. The U.S. car will have a sticker price of $25,695, including shipping, about $8,000 more than a base Cruze LS.

The price gap is partly because the diesel will come only in the Cruze’s second-highest trim level, 2LT, which offers heated leather seats and 17-inch aluminum wheels. The diesel version is about $3,000 more than a Cruze 2LT, which has a 1.4-liter turbo gasoline engine.

• Sticker price. Fuel-conscious Cruze buyers can also choose the Eco model, which has a 1.4-liter turbo engine and tricks such as aerodynamic shutters and a smaller fuel tank to coax an estimated 42 mpg highway, matching the diesel model. The diesel will be priced about $5,000 higher than the base Eco version.

• Price at the pump. As of Monday, Feb. 4, the U.S. average for a gallon of diesel was $4.02, vs. $3.54 for a gallon of regular gasoline, according to the U.S. Energy Information Administration.
Ouin, pas très vendeur :mdr3:
2012 Hyundai Veloster

Saintor
Posts:1563
Joined:Sun Jun 14, 2009 8:22 pm

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by Saintor » Thu Feb 07, 2013 7:28 pm

GM veut bien paraitre, pas en vendre. Comme pour les hybrids et autres sornettes du genre. Big fat joke.

ProbeGT
Posts:5598
Joined:Fri Jun 05, 2009 10:21 pm

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by ProbeGT » Thu Feb 07, 2013 10:58 pm

Pourquoi il faut toujours prendre les groupes de luxe pour avoir les bons moteurs? C'est quoi l'osti de bogue? Les allemands marchent pas comme ca il me semble?'
2008 VW Porsche de pauvre.
2011 Ford Flex ecoboost
2003 Lexus GS430 (indestructible)

User avatar
chiroky
Posts:8051
Joined:Fri Jun 05, 2009 11:09 pm
Location:Granby

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by chiroky » Fri Feb 08, 2013 1:14 am

ProbeGT wrote:Pourquoi il faut toujours prendre les groupes de luxe pour avoir les bons moteurs? C'est quoi l'osti de bogue? Les allemands marchent pas comme ca il me semble?'
C'est sûr que le 2.0l de la jetta trendline à 115hp entre deux troubles de vacuum est sur la coche :langue3:
"Heureux les creux, car ils verront dieu" - Clico

User avatar
Imprez
Posts:10113
Joined:Thu Jun 04, 2009 9:36 pm
Location:Saguenay

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by Imprez » Fri Feb 08, 2013 3:11 pm

chiroky wrote:
ProbeGT wrote:Pourquoi il faut toujours prendre les groupes de luxe pour avoir les bons moteurs? C'est quoi l'osti de bogue? Les allemands marchent pas comme ca il me semble?'
C'est sûr que le 2.0l de la jetta trendline à 115hp entre deux troubles de vacuum est sur la coche :langue3:
:mdr3:
2012 Hyundai Veloster

User avatar
Imprez
Posts:10113
Joined:Thu Jun 04, 2009 9:36 pm
Location:Saguenay

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by Imprez » Fri Feb 08, 2013 3:13 pm

ProbeGT wrote:Pourquoi il faut toujours prendre les groupes de luxe pour avoir les bons moteurs? C'est quoi l'osti de bogue? Les allemands marchent pas comme ca il me semble?'
Ben en fait oui ils fonctionnent tous comme ça.

Tu ne peux pas avoir une Jetta ou Golf cheap avec le 2.0T ça prend le gros package.

Des TDI cheap ça existe pas non-plus.
2012 Hyundai Veloster

User avatar
OCTO
Posts:2483
Joined:Fri Jun 05, 2009 8:27 am

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by OCTO » Fri Feb 08, 2013 6:11 pm

C'est quoi l'avantage du diesel donc? :)
Limited Design
Image

User avatar
Nova 3 GT
Posts:448
Joined:Fri Jun 05, 2009 7:18 pm
Location:Trois-Rivieres

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by Nova 3 GT » Fri Feb 08, 2013 11:06 pm

OCTO wrote:C'est quoi l'avantage du diesel donc? :)
Ben du torque :diable:
Ford Escape SE 4WD 2.0T 2016 - Ruby Red (2015-)
Mazda 3 Sport GT 2006 - Velocity Red Mica (2006-2015) :(

User avatar
Imprez
Posts:10113
Joined:Thu Jun 04, 2009 9:36 pm
Location:Saguenay

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by Imprez » Sat Feb 09, 2013 12:01 am

Oui ben du torque ... pour tirer un trailer ... pis je suis pas mal certain qu'on verra pas beaucoup de Cruze attelées en avant d'une remorque :mdr3:
2012 Hyundai Veloster

Wowlesmoteurs
Dieu de la modération
Posts:2584
Joined:Thu Jun 04, 2009 10:05 pm
Location:Québec city

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by Wowlesmoteurs » Sat Feb 09, 2013 1:12 pm

Le jour ou ils installeront des gadgets du type "webasto" sur les voitures diesel, je serait plus a l'écoute de l'offre... Ça fait une sapré bonne job pour les démarrages par grand froid, et le moteur prend pas 20 minutes pour être a température efficace...

windigo
Posts:98
Joined:Mon Jun 08, 2009 1:39 am

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by windigo » Tue Feb 12, 2013 7:21 pm

Wowlesmoteurs wrote:Le jour ou ils installeront des gadgets du type "webasto" sur les voitures diesel, je serait plus a l'écoute de l'offre... Ça fait une sapré bonne job pour les démarrages par grand froid, et le moteur prend pas 20 minutes pour être a température efficace...
Mon Toyota 2LT diesel part a -23 pas pluggué. C'Est raide et il doit tourner plusieurs minute avant de penser rouler avec. Mais un heater électrique fait ben la job par grand froid

Wowlesmoteurs
Dieu de la modération
Posts:2584
Joined:Thu Jun 04, 2009 10:05 pm
Location:Québec city

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by Wowlesmoteurs » Tue Feb 12, 2013 8:34 pm

windigo wrote:
Wowlesmoteurs wrote:Le jour ou ils installeront des gadgets du type "webasto" sur les voitures diesel, je serait plus a l'écoute de l'offre... Ça fait une sapré bonne job pour les démarrages par grand froid, et le moteur prend pas 20 minutes pour être a température efficace...
Mon Toyota 2LT diesel part a -23 pas pluggué. C'Est raide et il doit tourner plusieurs minute avant de penser rouler avec. Mais un heater électrique fait ben la job par grand froid
Ça dépend des cas.
Je te donne un exemple, ma femme travail dans un hôpital, elle fini la plupart du temps son shift a minuit. alors en hiver quand il fait -25/-30c, pas de possibilité pour branché un block heater électrique, pas très fiable pour le démarrage d'un diesel dans ce temps la. Comme il y a 2 semaines ont eu 5 ou 6 jours de suite que le matin c'étais entre -28c et -32c. pas évident si tu peu pas branché. Alors qu'avec un gadget du type "Webasto avec timer" comme j'ai sur mon bus, ça démarre très bien en tout temps. même a -35c, ça démarre. Et quand il fait sous les -20c, j'ai le wabasto et je branche aussi le block heater électrique une petite heure "timer". Ça démarre comme si le bus était dans un garage chauffé et a la chaufferette pousse chaud en partant. alors au lieu de faire viré 30/40 minutes pour que ça commence a réchauffé dans le bus pour la peine, un 10 minutes fait l'affaire.

ProbeGT
Posts:5598
Joined:Fri Jun 05, 2009 10:21 pm

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by ProbeGT » Tue Feb 12, 2013 9:21 pm

Un moteur Common Rail avec de l'huile synthétique, je te mets au défi de l'empêcher de starter juste avec du froid.

Le fuel est injecté avec tellement de pression et les systèmes de glow plug sont rendus tellement efficace que ca ne peut pas ne pas partir.
Bien sur, tant que ta (tes) batterie(s) sont en bon état.
2008 VW Porsche de pauvre.
2011 Ford Flex ecoboost
2003 Lexus GS430 (indestructible)

User avatar
Salsa
Dieu de la modération
Posts:6161
Joined:Fri Jun 05, 2009 9:44 am
Location:Dans mes culottes, à Gatineau

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by Salsa » Tue Feb 12, 2013 9:35 pm

ProbeGT wrote:Un moteur Common Rail avec de l'huile synthétique, je te mets au défi de l'empêcher de starter juste avec du froid.

Le fuel est injecté avec tellement de pression et les systèmes de glow plug sont rendus tellement efficace que ca ne peut pas ne pas partir.
Bien sur, tant que ta (tes) batterie(s) sont en bon état.


Et que tu as pas du drainage parasitaire.... :nono:
Ford F150 XLT 2018 4x4 SuperCrew Edition Spéciale Sport, FX4, moteur 3.5L EcoBoost GIVE ME BOOST!!!!!!
et derrière
JayFlight 28BHBE 2014

Char de tous les jours Honda Civic 2017 berline

Wowlesmoteurs
Dieu de la modération
Posts:2584
Joined:Thu Jun 04, 2009 10:05 pm
Location:Québec city

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by Wowlesmoteurs » Tue Feb 12, 2013 11:03 pm

ProbeGT wrote:Un moteur Common Rail avec de l'huile synthétique, je te mets au défi de l'empêcher de starter juste avec du froid.

Le fuel est injecté avec tellement de pression et les systèmes de glow plug sont rendus tellement efficace que ca ne peut pas ne pas partir.
Bien sur, tant que ta (tes) batterie(s) sont en bon état.
Je suppose que tu ne parle pas de mon bus??? Parce que dans mon bus c'est la même base de moteur cummins qu'un Dodge RAM avec toute la techno moderne et huile synthétique, et ça part pas a -30c sans une aide genre block heater, sauf sur un coup de chance..... Oui les TDI "exemple" peuvent partir a -30c, mais toujours incertains. Pas aussi fiable au démarrage a froid qu'un essence...

ProbeGT
Posts:5598
Joined:Fri Jun 05, 2009 10:21 pm

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by ProbeGT » Wed Feb 13, 2013 12:44 am

Ton bus a probablement pas le même système d'injection et d'anti-pollution qu'un Ram.
Les systèmes EGR et DPF ne sont pas très fiable chez les américains (lire ici, 6.0 et 6.4 ford ainsi que 6.7 dodge)
Ton bus a ptêtre un bloc de 6bt mais surement rien de pareil pour tout le reste, faudrais voir les spec.
2008 VW Porsche de pauvre.
2011 Ford Flex ecoboost
2003 Lexus GS430 (indestructible)

User avatar
RWarrior
Posts:1477
Joined:Thu Jun 04, 2009 10:14 pm

Re: Chevrolet Cruze Diesel

Post by RWarrior » Wed Feb 13, 2013 8:12 pm

ProbeGT wrote:Ton bus a probablement pas le même système d'injection et d'anti-pollution qu'un Ram.
Les systèmes EGR et DPF ne sont pas très fiable chez les américains (lire ici, 6.0 et 6.4 ford ainsi que 6.7 dodge)
Ton bus a ptêtre un bloc de 6bt mais surement rien de pareil pour tout le reste, faudrais voir les spec.

je complémente.. Tous les gros trucks les systeme EGR et DPF c'est dla grosse marde... Parle en a des camionneurs.. Pis là j'ai pas commencé a parler d'urée
Le redneck dla place
De gros char amaricains pis des 4x4(japonais :P )

Post Reply