Tesla Model X

Discussions sur tout ce qui touche le domaine de l'automobile. Que ce soit le lancement d'une nouvelle voiture ou d'un concept, les ventes mensuelles des manufacturiers ou autres nouvelles les touchant, c'est ici que ça se discute.
Forum rules
- AVIS IMPORTANT -
Les propos tenus sur le forum de ce site n'engagent que leurs auteurs et ne sont en aucun cas sous la responsabilité de AutoZoneQuébec.com ou d'Essai-Auto.com. Nous nous réservons le droit d'effacer tout message jugé désobligeant ou offensant.
Post Reply
User avatar
Imprez
Posts:10113
Joined:Thu Jun 04, 2009 9:36 pm
Location:Saguenay
Tesla Model X

Post by Imprez » Mon Feb 13, 2012 2:26 pm

Un SUV à 7 places qui performe comme une voiture sport tout en étant 100 % électrique !!!

Tesla Model X
Just the Facts:
Model X seats seven adults in three rows and has cargo room under the hood and in the rear.
The crossover styled EV will come in rear-wheel and all-wheel drive versions, the latter with separate, independent motors for each axle.
The company pegs 0-60 mph acceleration at 4.4 seconds; price not set.


HAWTHORNE, California — EV maker Tesla Motors unveiled its third vehicle Thursday evening in a cocktail party atmosphere aimed at drumming up enthusiasm — and $5,000 deposits — for the slope-backed crossover that the company calls the Model X.

The all-aluminum electric car-cum-wagon, which shares about 60 percent of its parts with the company's Model S sedan and its profile with BMW's X6 crossover, took the stage at Tesla's Los Angeles-area R&D center next door to company co-founder and CEO Elon Musk's private — and profit-making — rocket company, SpaceX.

It will not only be the industry's first battery-powered sporty utility vehicle when it goes into production in 2014, it will introduce a new wrinkle on the overhead gullwing door system made famous by Mercedes-Benz with its 1954 300SL.

The Tesla Model X also will introduce high performance into the crossover segment with a 0-60 mph acceleration time of 4.4 seconds for the top-of-the-line model equipped with Tesla's biggest and most powerful battery pack. That's the same pace as clocked by the lighter Model S sedan and is 0.2 seconds faster than a Porsche 911 Carrera.

Tesla's marketing people also hope the Model X will help dispel range anxiety among well-heeled potential EV buyers: It will come with a base 60-kilowatt-hour lithium-ion battery pack capable of delivering about 200 miles ( 322 km ) of range and an optional — and pricier — 85 kwh pack that will boost the range to around 285 miles ( 459 km ).


Taking the stage following a brief appearance by California Gov. Jerry Brown — a supporter of alternative-energy vehicles — Musk addressed an audience of close to 1,000 supporters, employees, reporters and more than a few potential customers at the invitation-only event as he characterized the Model X as a CUV with "more room than a minivan, more style than an SUV and more performance than a sports car."

Pricing hasn't been announced, but Musk told Inside Line in an interview after the unveiling that the rear-wheel-drive version will cost "within a few thousand dollars" of the Model S sedan with a similar-sized battery.

The midrange 60kWh, 230-mile Model S lists at $67,400 before a federal tax credit of up to $7,500, and the 85 kwh, 300-mile version of the sedan lists at $77,400 before the credit. The AWD Model X, which carries two electric motors and a more complex power and torque management system than the rear-wheel-drive model, will be pricier, but Musk wouldn't even hint at how much more it might be.

He did say, however, that because of the Model X's larger size and 10-13-percent weight gain (and range loss) compared to the Model S, there won't be a third model, the "beginner" version that in the Model S carries a 40 kwh battery, delivers 160 miles of range and is priced at $57,400 before incentives.


Musk said customer deliveries of the Model S will begin in July, with initial limited production of a special "signature" edition of the Model X to start in late 2013 and regular retail model production and deliveries to begin in early 2014.

While much of the Model X comes from the Model S, one innovation is the unusual "falcon wing" door system. It uses double-hinged doors for the rear passenger compartment — where a minivan would have its typical sliding doors. The doors are hinged just below the window to allow the bottom half to first flap open a few degrees at the bottom of the door frame to break the seal. Then the entire door assembly on each side lifts straight up and the top-mounted hinges furl each door outward, ending up in a position that looks for all the world like a "T"-shaped hang glider wing atop the vehicle's roof.

The design permits an opening that enables a 6-footer to stand upright on the floor of the car beneath the raised doors and that enables the doors to be opened with just a few inches of side clearance.

Musk, the father of five, said the system was designed with parents in mind — to help make it easier to install child seats and squirming children — as well as to facilitate ingress and egress by full-sized people using the second and third rows of seating.

Musk said Tesla would start taking reservations for the Model X on its Web site at noon today — the same process it used for the Model S. But he told a cheering audience Thursday that anyone at that evening's unveiling who wanted to place an order could — and several dozen reportedly did. Musk pointed to one man who was leaving the event and said he was a customer — not a dealer — who had flown down from Canada just to get an early order placed. "He's buying three of them," said a grinning Musk.

Inside Line says: All the right ingredients are there — save, perhaps, great looks. Now all Tesla's got to do is build 'em and sell a few tens of thousands more.
2012 Hyundai Veloster

User avatar
lafe005
Dieu de la modération
Posts:3112
Joined:Thu Jun 04, 2009 11:28 pm
Location:Mercier, Qc

Re: Tesla Model X

Post by lafe005 » Mon Feb 13, 2012 7:45 pm

Es-ce le modèle avec les porte papillon a l’arrière ??
Lafe005....;)
Hé oui, je me branche!!
Kia Niro 2018 HEV - Ex - Bleu Océan (7900 km)
Kia Niro 2019 PHEV - Ex Premium Bleu Océan (sur le train)
HEY!, If You're Not Happy, So, Sue Me.!!

User avatar
Imprez
Posts:10113
Joined:Thu Jun 04, 2009 9:36 pm
Location:Saguenay

Re: Tesla Model X

Post by Imprez » Mon Feb 13, 2012 8:56 pm

Ouaip c'est bien celui-là...
2012 Hyundai Veloster

User avatar
Giffle
Posts:286
Joined:Sun Jul 03, 2011 6:07 pm

Re: Tesla Model X

Post by Giffle » Tue Feb 14, 2012 10:36 pm

Intéressant ça :super:
De atmo à turbo, Legacy SSI

User avatar
chiroky
Posts:8051
Joined:Fri Jun 05, 2009 11:09 pm
Location:Granby

Re: Tesla Model X

Post by chiroky » Tue Jun 04, 2013 10:23 pm

http://www.youtube.com/watch?v=Vbg-SOdVVFw" onclick="window.open(this.href);return false;
"Heureux les creux, car ils verront dieu" - Clico

Zukatah
Posts:686
Joined:Fri Jun 05, 2009 1:14 am

Re: Tesla Model X

Post by Zukatah » Tue Jun 04, 2013 10:48 pm

Je suis pas mal vendu Tesla dernièrement après avoir regardé les vidéos, mais surtout de voir que le constructeur investit dans des bornes de recharge et veut rendre le tout viable. Ça me prendrait juste 100K de lousse... donc je vais attendre une couple d'années pour que le prix descende!
Zukatah: Official AutoZone shit disturber

User avatar
chiroky
Posts:8051
Joined:Fri Jun 05, 2009 11:09 pm
Location:Granby

Re: Tesla Model X

Post by chiroky » Wed Jun 05, 2013 8:41 am

Zukatah wrote:Je suis pas mal vendu Tesla dernièrement après avoir regardé les vidéos, mais surtout de voir que le constructeur investit dans des bornes de recharge et veut rendre le tout viable. Ça me prendrait juste 100K de lousse... donc je vais attendre une couple d'années pour que le prix descende!
En plus, faut dire que le type a remboursé son prêt au trésor américain de 450 millions 9 ans d'avance!!!
"Heureux les creux, car ils verront dieu" - Clico

Zukatah
Posts:686
Joined:Fri Jun 05, 2009 1:14 am

Re: Tesla Model X

Post by Zukatah » Wed Jun 05, 2013 9:07 am

chiroky wrote:
Zukatah wrote:Je suis pas mal vendu Tesla dernièrement après avoir regardé les vidéos, mais surtout de voir que le constructeur investit dans des bornes de recharge et veut rendre le tout viable. Ça me prendrait juste 100K de lousse... donc je vais attendre une couple d'années pour que le prix descende!
En plus, faut dire que le type a remboursé son prêt au trésor américain de 450 millions 9 ans d'avance!!!
Toute une différence face à Fisker et même les géants comme Ford et GM! Ce que j'admire de Tesla aussi, c'est qu'à la place de respecter le modèle traditionnel de lancer une voiture (tu attends de pouvoir la produire en masse et tu la met sur le marché à un prix correct pour en vendre le plus possible), il y va selon le modèle techno. Ceux qui veulent en avoir une en premier vont payer une petite fortune pour les premières versions, ce qui va financer la recherche et développement pour les autres, de façon à pouvoir abaisser les prix dans le futur.

Musk dit qu'il est confiant de pouvoir offrir une voiture de la grosseur d'une A4, série 3 ou Jetta vers 30K dans 3 ans. Rendu là, si le rayon d'autonomie est acceptable (environ 500 kms) et / ou que le réseau de stations de recharge est assez développé, je ne vois aucune raison de ne pas m'en procurer une. À 60K, je suis sur que t'es pas si loin que ça d'une voiture à essence de 40K (tes frais d'opérations sont de l'électricité, des pneus, des freins (qui ne s'usent pas aussi vite à cause de la regénération d'électricité) et quelques courroies... donc pas d'essence, d'huile, de filtres, timing belt, etc.). Le seul hic, c'est que la valeur de revente va être très faible (qui veut d'une voiture dont on ne sait pas comment les batteries vont vieillir quand une neuve garantie n'est pas tellement plus chère), ce qui fait que le montant à amortir est un peu plus important.

Reste que ça prenait quelqu'un comme ça pour révolutionner l'auto. Quelqu'un qui n'a pas peur de prendre des risques avec son propre argent et qui est assez intelligent pour utiliser ses produits en énergie solaire dans le cadre de ses opérations.

Finalement, ça reste les seuls véhicules que je "trust" en cas d'apocalypse de zombies. Avec les stations de recharge qui sont solaires, tu n'as pas à vivre la pénurie d'essence comme dans Walking Dead!
Zukatah: Official AutoZone shit disturber

User avatar
lemarin
Posts:4815
Joined:Fri Jun 05, 2009 1:00 am
Location:Lac Beauport et Trois-Rivières

Re: Tesla Model X

Post by lemarin » Wed Jun 05, 2013 10:24 am

Pour la première fois justement cette semaine, je visitais la page web de Tesla....et wow, je suis plus qu'agréablement surpris. Ce SUV est relativement superbe, et le constructeur semble plus que sérieux.

Un peu moins cher, et offert en location, je penserais vraiment fort au modèle S pour remplacer ma S4: un look de Maserati, presqu'autant d'Espace qu'un SUV, des performances de S4 avec une consommation de 0, presque tout y est.....mais:

-le concessionnaire le plus près est à Toronto
-pas d'AWD
-110 000$ + pour la version que je me suis monté
-la location ne semble pas disponible, du moins on en parle pas.
-l'installation d'une borne de recharge à la maison = $$$

Encore un peu trop de "mais" .....quand même, toute une bagnole, et le modèle X ne laisse pas sa place lui non plus !
Jeep Grand Cherokee SRT 2017 Brillant Black
Ford Mustang Shelby GT500 2011 convertible Kona blue (sold)
BMW M3 2017 Yas Marina blue
Chevrolet Camaro RS 1969 Daytona Yellow
Tesla 3 2018 (ordered)

ProbeGT
Posts:5598
Joined:Fri Jun 05, 2009 10:21 pm

Re: Tesla Model X

Post by ProbeGT » Wed Jun 05, 2013 1:22 pm

J'ai vu une 4 porte noire a st-jean et elle est aussi belle en vraie qu'en photo.
Bob lutz doit commencer à le trouver pas mal moins drôle le ptit geek...
2008 VW Porsche de pauvre.
2011 Ford Flex ecoboost
2003 Lexus GS430 (indestructible)

Post Reply